Ursprungligen postat av Kecke
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gräddkannor och sockerskålar
Collapse
X
-
vart?? *tittar sej omkring och letar förtvivlat*Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggOtroligt läckert set det i flussglas.
livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!
Comment
-
Ber om ursäkt.Ursprungligen postat av Fireflites Visa inlägghittade inge fluss där *s' seriöst fattar jag ingenting hamnade bara hos äjht som ochså undrade om fluss
fluss betyder väl vit beläggning *s* i alla fall så är det nog så (tänker på halsfluss)
Inlägget idag 10.07 skall det vara.
Klicka på den gröna pilen.
Comment
-
Mönstret på tredje bilden har jag sett som Polen, Hartensja 1937.Ursprungligen postat av karin p-v Visa inläggHär kommer ytterligare några av mina gräddsnipor. Den första snipan kommer från Glimma. Snipan och skålen på den andra bilden finns oxå i blått och ofärgat. Den tredje bildens set vet jag ingenting om, men den är nog ganska gammal.
Comment
-
Är det en gräddsnipa? Hur hög är den. Kanonläcker!! Får för mig att jag sett denna som stor bringare.Ursprungligen postat av brodertuck Visa inläggDen här tycker jag om. Enligt Hirvi är det inte helt lätt att åstadkomma hålet.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Hur vet du att det är för toppsocker och inte vanligt socker?Ursprungligen postat av Sladden Visa inläggBidrar med en "sockerdosa" för toppsocker. Har sett den i en kurant men kan inte komma på vilken. 1870tal vill jag minnas.
16 cm hög, 15,5 cm över öppningen.
Comment
-
Ett antagande utifrån namnet i kuranten (sockerdosa), åldern samt storleken på den.Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggHur vet du att det är för toppsocker och inte vanligt socker?
Nästa forskningsområde - När kom bitsockret? Strösockret?Gud gjorde några perfekta huvuden,
resten satte han hår på.
Comment
-
ok.Ursprungligen postat av sladden Visa inläggett antagande utifrån namnet i kuranten (sockerdosa), åldern samt storleken på den.
Nästa forskningsområde - när kom bitsockret? Strösockret?
Comment
Comment