Det måste ju vara ett riktigt misslyckat exemplar då det dels är så snett och dessutom ser det ut som om det suttit en sten i glaset som lossnat när man slipat olivslipningen. Det är en fördjupning på kanske en millimeter, det är den svarta pricken (är grå/beigefärgad i verkligheten) på bilden, man känner en bula på insidan också.
Höjden vid örat är 32mm men på andra sidan 27mm, det kan väl inte ha varit meningen?
Största diameter är 72mm.
Är det någon som vet om glaset ingår i någon serie eller om det är något som ”alla” glasbruk gjorde?
Hela botten är slipad så att den buktar uppåt ett par millimeter.
Skulle vara kul om någon ville spekulera kring åldern på den…..
Om den nu är gammal hur kom det sig att man inte skrotad den när den hade dessa fel, man har ju hört att allt ju skulle vara perfekt.....men den kanske är från 1970-talet och då var det väl okej med skavanker?
Höjden vid örat är 32mm men på andra sidan 27mm, det kan väl inte ha varit meningen?
Största diameter är 72mm.
Är det någon som vet om glaset ingår i någon serie eller om det är något som ”alla” glasbruk gjorde?
Hela botten är slipad så att den buktar uppåt ett par millimeter.
Skulle vara kul om någon ville spekulera kring åldern på den…..
Om den nu är gammal hur kom det sig att man inte skrotad den när den hade dessa fel, man har ju hört att allt ju skulle vara perfekt.....men den kanske är från 1970-talet och då var det väl okej med skavanker?

skulle inte byta det mot ett perfekt....
Comment