Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gullaskruf ISI och ISI-kub

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
    Satt och letade efter andra Lindshammarprodukter och hittade då de här. Kanske är Christer Sjögren på Lindshammar ursprunget till dina vaser.

söffe
    Ja så är det nog, Jag hittade dessutom bilder på Lindshammarglas av Christer i gamla Form från 60-talet som har samma struktur som bilden på den vasen du länkar in, strukturen stämmer väl både med Tradera-bilden och mina vaser här hemma.

Jag har gjort ett referensinlägg om Christer Sjögren i min blogg och länkar hit när det är klart så finns dokumentationen sparad!

Referensinlägg, Christer Sjögren, Lindshammar

Tack Söffe
    Last edited by tallen; 2010-09-01, 13:50. Anledning: Komplettering av inlägg
    http://www.porslinsbloggen.se/

Comment

Jag kom på att det var dags för en påfyllning med bilder på ISI, min samling har växt en del sedan sist!
      Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
        Ja så är det nog, Jag hittade dessutom bilder på Lindshammarglas av Christer i gamla Form från 60-talet som har samma struktur som bilden på den vasen du länkar in, strukturen stämmer väl både med Tradera-bilden och mina vaser här hemma.

Jag har gjort ett referensinlägg om Christer Sjögren i min blogg och länkar hit när det är klart så finns dokumentationen sparad!

Referensinlägg, Christer Sjögren, Lindshammar

Tack Söffe
        Jag delar inte uppfattningen, att Sjögrens vas liknar dina. Jag har en brun som jag däremot tycker är mycket snarlik dina. Kompletterar med bild, när ljusförhållandena tillåter det!
        Bifogade filer
        Last edited by Kaptenen; 2010-09-02, 13:47.

Comment

Ursprungligen postat av Kaptenen Visa inlägg
          Jag delar inte uppfattningen, att Sjögrens vas liknar dina. Jag har en brun som jag däremot tycker är mycket snarlik dina. Kompletterar med bild, när ljusförhållandena tillåter det!
          När du säger det så...men man hade ju gärna sett en bild från sidan. Om du kollar inlägget på bloggen så är formerna på vaserna i artikeln också oregelbundna...tyvärr kan jag inte ta fram vaserna just för tillfället, de ligger nedpackade i en trave med bananlådor som jag ska flytta inom några veckor, då kan jag kolla mina vaser med.

Nåja, jag fick till ett referensinlägg om Christen Sjögren i alla fall, så något bra kom ur det i alla fall...

Comment

Här är min bruna, som i mitt tycke verkar påminna om dina i struktur, Tallen.
            (17,2 x 5,5 x 5,5 cm)
            Bifogade filer

Comment

Hej! Hittade nyligen adventsljusstaken men tyvärr utan ljusinsatsen!
              Är det någon som har en och har lust att lägga upp en bild på hur den ser ut så att man vet vad man ska hålla ögonen öppna efter på nästa loppisrunda!

Comment

Här är bilder på ljushållarna.
                Bifogade filer

Comment

Varmt tack!
                  Är nere i Göteborg för tillfället och tänkte ta en rejäl loppisrunda,
                  hoppas jag gör några fynd! Ska dela med mig av bilder på min isi-samling när jag kommer hem till Sundsvall!

Comment

Ursprungligen postat av tallen Visa inlägg
                    Jag kom på att det var dags för en påfyllning med bilder på ISI, min samling har växt en del sedan sist!
                    Den här saknar du va? Har aldrig haft den färgen tidigare, verkar mörkare än din isikub.
                    Bifogade filer
                    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
                      Den här saknar du va? Har aldrig haft den färgen tidigare, verkar mörkare än din isikub.
                      Ja, denna är mörkare! Jag hittade en ISI som liknade färgen hos min ISI-kub häromdagen, men köpte den inte då den hade några små naggar...

Comment

ISI - När man lurar sig själv!

Click image for larger version

Name:	ISI Ljusstake 1.jpg
Views:	1
Size:	102,4 KB
ID:	514558
                        Click image for larger version

Name:	ISI Ljusstake 2.jpg
Views:	1
Size:	107,3 KB
ID:	514559
                        Jag har blivit mycket förtjust i ISI-serierna, både Cocktail-serien och vaserna. Jag har begränsat mig till färgerna indigoblått, lila och dem i klarglas.
                        Under en tid har jag suktat efter en Adventsljusstake och har nu inskaffat en. Inte planerat har jag nu en helt symetrisk samlig men skulle kunna tänka mig ett par till små kuber i klarglas innan jag blir helt nöjd :-)
                        Men för att återgå till självbedrägeriet: Jag trodde i min enfald att Advetsljusstaken var för vanliga kronljus så döm om min förvåning när jag packade upp paketet och den har måtten 5 x 5 x 21cm!!!! Inte för att det gjorde något men paff blev jag

Är det någon som vet om den finns i full storlek?
                        Last edited by DeBeer; 2011-05-30, 23:52.

Comment

Ursprungligen postat av DeBeer Visa inlägg
                          [ATTACH]92955[/ATTACH]
                          [ATTACH]92956[/ATTACH]
                          ....Är det någon som vet om den finns i full storlek?
                          Jag visste inte att den fanns som en mini-version

Den stora staken är nog den vanligaste, detta var ju en kul miniatyr

Comment

Enligt kurant och ritningar finns det bara den lilla adventsstaken. Jag har heller aldrig sett en stor adventsstake.
                            Last edited by Kicki Karlsson; 2011-05-31, 13:59.

Comment

Ursprungligen postat av Kicki Karlsson Visa inlägg
                              Enligt kurant och ritningar finns det bara den lilla adventsstaken. Jag har heller aldrig sett en stor adventsstake.
                              Aha...där lärde man sig nåt, jag har alltid trott att den var större

Comment

Förkaring...... kanske?

Ah, jag tror att jag hittat källan till mitt misstag! I den här tråden finns det en bild (som jag nu bara lånat) på en grön stake där det är "tjocka" ljus men när man tittar lite noga ser man att ljushållarna saknas och att det är mossan som håller dem på plats!
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X