Har fått tag på en isi ljusstake (med ljushållare), men nu undrar jag om glaset tål att man tar bort ljushållarna och har några värmeljus i den, någon som vet? Så kan jag ju använda den året om!
Hittade en grej i dag som jag trodde var ISI, så jag offrade en hel femma på den. Efter att ha läst igenom tråden så är jag ganska säker. Det är en sån där adventsljusstake i klart glas jag funnit, vad jag har förstått så ska det vara en lös ljushållare i, eller? Den saknas i så fall, men jag tror att jag gör som susiflätan och sätter värmeljus i den istället.
Bifogar några Isi. De är väldigt bra som vaser!! det är inte alla vaser som är det. Särskilt de kubformade! Den högsta blå är 28 cm, den reser sig som en skyskarpa bland de andra. hade gärna haft fler av den storleken. I jämförelse kan den pyttelilla kuben i klart ses.
Hade för mig att vi hade fler i klarglas och upptäckte till slut att sambon använder dem som stensamlare
Bifogade filer
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Min svägerska har kommit på ett bra användningsområde till Isi-vaserna i klarglas. Sätt i ett foto på någon du förslagsvis gillar och fyll på med sand - riktigt snyggt blir det!
Jag hittade dessa två vaser senaste loppisrundan, kan någon av dem vara ISI??? Jag vet ju inte riktigt hur strukturen ska se ut så därför frågar jag lite försynt...
Satt och letade efter andra Lindshammarprodukter och hittade då de här. Kanske är Christer Sjögren på Lindshammar ursprunget till dina vaser.
Comment