Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Relief / Lampa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Fråga: Relief / Lampa

    Visst finns det någon som vet var denna glasrelief är gjord. Denna är bara som en dekoration men de användes också i lampan på bild. Temat var Adam och Eva tydligen. Detta är då Adam. Är fullt övertygad om att den gjorts på ett svenskt glasbruk. Har lyckats utesluta en hel del bruk men inte hittat rätt än. Finns några som tror att det är av Erik Höglund men det är utrett att det inte är så. Lampan på bilden såldes faktiskt på Bukowskis för en del år sedan som just Höglund. Helt fel alltså. Har för mig den gick för runt 600. Bara priset säger ju en del...
    Vänligen återkom med den information ni har.


    Click image for larger version

Name:	IMG_0922.jpg
Views:	2
Size:	146,8 KB
ID:	676708

    Click image for larger version

Name:	Lamp_EB.jpg
Views:	2
Size:	49,0 KB
ID:	676709

  • #2
    Jag tror lampan är tillverkad på Malmöföretaget Einar Bäckströms Metallvarufabrik, vet tyvärr inte var glasbitarna är tillverkade, med det är helt rätt att det inte är Erik Höglund.
    I’m a real mean bitch!

    Comment


    • #3
      Tack Maria !

      Ett steg på vägen. Är övertygad om att du har rätt tillverkare. Glömde nämna att lampan var märkt "EB". Instansat i metallen. Stämmer ju perfekt. Nu får vi se om någon fixar glaset också.

      Comment

      Working...
      X