Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

aladåbform av glas.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • aladåbform av glas.

    Denna ganska stora aladåbform i glas har ganska många år på nacken, men är det någon som säkert vet hur pass antik den är ? När och av vem användes dessa glasformar ? Högrestånd ?Click image for larger version

Name:	aladåbform 1800-tal.jpg
Views:	1
Size:	55,3 KB
ID:	657985

  • #2
    Jag har en liknande som är i Sial-glas och kommer från Reijmyre. Tillverkad på 70-talet skulle jag tro. Min använder jag till sockerkaka med utmärkt resultat. Om din är äldre har jag ingen aning om.

    Comment


    • #3
      Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg
      Jag har en liknande som är i Sial-glas och kommer från Reijmyre. Tillverkad på 70-talet skulle jag tro. Min använder jag till sockerkaka med utmärkt resultat. Om din är äldre har jag ingen aning om.
      Har du bild på din som du kan visa här ? Att min är betydligt äldre är säkert, borde vara minst 100 år iallafall. Men hur gammal var frågan ? Svårt att hitta något att jämföra med på nätet.

      Comment

      Working...
      X