Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

För bra för att vara sant?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• För bra för att vara sant?

Hej!

Jag återkommer i frågan!

Mvh
    Emil
    Last edited by Emil Brannstrom; 2012-07-18, 18:28.

Ja. Alldeles för bra för att vara sant!
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Jag hoppas innerligt att du har fel Sladden! Jaja, den här tråden kanske inte tillför forumet så mycket så admin kan ta bort den. Men som sagt, jag återkommer i frågan!

Mvh
      Emil

Comment

Det såg väldigt lovande ut så länge det varade, jag väntar med spänning på fortsättningen och håller tummarna.

Comment

Ser med spänning fram emot själva frågan.

Comment

Den var tillräckligt bra för att vara sann.

Jag hann också se den mycket vackra skålen igår, som i mina ögon har mer liv än den, i och för sig, tidlösa vasen.
            Frågan är bara om märkningen är autentisk, på såväl skål som vas, och den är väl värd att begrundas av Björn Gremner på AntikWest och inte minst Bonhams.

För Din skull hoppas jag verkligen att Du har gjort årtiondets största fynd, för Din vetgirighet förtjänar att belönas.
            I vilket fall som helst - stort GRATTIS!

Comment

Varför kommer svaret innan frågan? Blev nyfiken men det kanske är avsikten?
              Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Tingeling, du är långt ifrån ensam! Inte nog med att det verkar vara nåt stort på gång, en tråd som nämner Björn Gremner och ligger under "Övrigt glas" gör det hela än mer intrikat...

Comment

Ja.... den som venter på noe bra, osv..

Comment

Hallå,
                    Vad är det som är så himla bra? Är förvirrad. Någonting som raderats eller plockats bort?
                    So long Emil, det ser ut som om du startade tråden....
                    Last edited by Kim von Platen; 2012-07-19, 22:56.

Comment

Jag hade också turen att få se bilderna på skålen och jag hoppas innerligt att det visar sig att allt stämmer, för då är det precis som Gideon säger årtiondets fynd eller kanske mera? Stämpeln gjorde det hela ännu intressantare, då jag tyckte att den såg riktigt bra. Men det kan vara att man hoppas på för mycket.
                      Jag undrar om det någon gång i tiden ev funnits ett lock till också kanske?

Hursomhelst ett jättegrattis, vilket jag hoppas det blir.
                      Ursäkta för att jag spär på nyfikenheten, svårt att hålla sig själv

Emil har ju lovat att återkomma i frågan, så det kanske är ok att visa upp vad det handlar om?
                      Pes är mitt google.

Comment

Nu har jag varit på Göteborgs Auktionsverk med skålen och pratat med Henrik Boustedt, deras expert på orientalisk keramik och konsthantverk. Det råder enligt honom inget tvivel om att skålen är tillverkad runt 1930, helt enkelt därför att det är så dålig kvalité på den. Skålen är värd runt 300-400:- enligt honom, vilket man ändå får vara nöjd med med tanke på att den bara kostade en tia. Allt är inte guld som glimmar!

Mvh
                        Emil

Comment

Jaha......
                          Varför i hela fridens dagar får vi inte se skålen??????????????????
                          Hur kul är det här ???????????????

Comment

Här kommer bilderna.

Mvh
                            Emil
                            Bifogade filer

Comment

Inte allt är guld som glimmar!

Att man kan fynda ibland är ju klart men de där otroliga fynden är det ju alltid någon annan som gör.

I mitt tycke är skålen väldigt vacker men jag är dessvärre väldigt ignorant när det gäller glas och du får gärna berätta mer om den.

Vad var det du trodde att du hittat? Och vad betyder "stämplarna"?

Grattis i alla fall!

Vänligen

jpawson

Comment

Working...
                              X