Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på hur man fotograferar glas?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Man får vad man betalar för.
    Min bedömning 2006-12-31 kl 15.23.

Comment

Melker och alla andra, Kjell & Companys fototält är ingen höjdare. Tältet ok men resten år för klent.

Comment

Tipsar igen om dessa fotokuber
        Köp kameratillbehör, videoljus, bakgrunder för foto och greenscreen från Kaffebrus. Snabba leveranser.

En helt annan kvalitet än Kjell&Co's. Har provat båda.
        "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
        Konfucius

Comment

Ytterligare en bild av Selbing
          Bifogade filer

Comment

Läste någonstans där någon tipsade om att använda IKEAS tvättsäck ANTONIUS som fototält. Ser inte helt tokigt ut tycker jag, det finns ju även en ställning till den och priset blir ändå inte mer än en hundralapp.
            Jag har experimenterat lite med belysning, köpte även jag en 500W byggstrålkastare med stativ. Lyser som fan, men bilderna blir kassa ändå. Efter lite snokande konstaterade jag att det är helt fel sorts ljus från en byggstrålkastare. De bästa bilderna får man ju utomhus eller med blixt, varför då? Färgtemperaturen var svaret.
            Lysrör brukar ju heta varmvit, kallvit och ibland dagsljus. En strålkastare har en färgtemperatur runt 3000° K och dagsljus runt 6000° K
            Så nu blir det att leta lysrörsarmaturer och fortsätta experimentera.

Tvättsäcken ANTONIUS
            ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Hittade en enkel och billig variant på fototält. Kanske inte så bra till glas som för andra småsaker.
              http://ikeahacker.blogspot.com/2008/...phy-light.html
              ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                Hittade en enkel och billig variant på fototält. Kanske inte så bra till glas som för andra småsaker.
                http://ikeahacker.blogspot.com/2008/...phy-light.html
                Kul idé.
                Har några sådana Ikea-papperskorgar men i övrigt tummen mitt i handen.

Comment

Lyfter den här tråden lite och hoppas på att det kommer lite nya fototips.

Comment

Ursprungligen postat av cjf Visa inlägg
                    Ska bli, ska bara fixa lite plexiglas att hälla mjölk på först...
                    hälla mjölk????
                    livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!

Comment

Mjölksyrat plexiglas!
                      Den stora hemligheten bakom lyckat glasfoto.
                      Gud gjorde några perfekta huvuden,
                      resten satte han hår på.

Comment

ett tipps är att än så länge utnyttja dagsljuset det gäller att få upp objektet så att man har skyn i bakgrunden så man får dagsljuset att lysa igenom glaset man får ta och vinkla kameran i olika vinklar man behöver inte vinkla mycket man ser direkt när man redigerar och signaturer är det bra med mörk bakgrund ibland kan man få fota rakt igenom objektet så signaturen blir spegelvänd för att få skärpa på den. men framförallt så ju mer foto på glas man tar så lär man sig hela tiden det är bara att fota och exprimentera
                        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

*s* kika på mina amatörisar tagna med en peka-klicka kamera i mörktrum,ståendes på ett trummskinn med vit vägg i bakgrunden...bara en vanlig rumslampa som ljus... absolut dom sämsta förutsättningarna *s*

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
                            ett tipps är att än så länge utnyttja dagsljuset det gäller att få upp objektet så att man har skyn i bakgrunden så man får dagsljuset att lysa igenom glaset man får ta och vinkla kameran i olika vinklar man behöver inte vinkla mycket man ser direkt när man redigerar och signaturer är det bra med mörk bakgrund ibland kan man få fota rakt igenom objektet så signaturen blir spegelvänd för att få skärpa på den. men framförallt så ju mer foto på glas man tar så lär man sig hela tiden det är bara att fota och exprimentera
                            förutsatt att du har digitalkamera...

Comment

Det är bra att ha kameran med sig när man är ute i skogen. Man kan hitta sådant här att fotografera
                              DG
                              Bifogade filer

Comment

Står det inte en Landberg därute i busken?
                                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Working...
                                X