Igår besökte jag en helt fantastisk loppis i dalarna, där gjorde jag ett antal fynd som jag har lite svårt att placera. Om någon skulle vilja berika mig med kunskap om dessa trevliga pjäser vore jag mycket tacksam! Glasbruk? Tid? Formgivare?

Vi hittade tre av dessa fina glas.

Denna kanna finns med i ett annat inlägg som min fru lagt upp här på PES - ingen har bringat klarhet i vad detta är ännu dock, enligt tanten jag köpte den av så är den från 40-50talet. Cirka 20-25 cm hög

En kanna, ska egentligen vara en glaskork då öppningen är slipad. Gullaskruf? Stämmer i färgen men har inte sett just denna modell förr, rätta mig gärna!

Vas, Gullaskruf "Snoddas"? Ska tydligen finnas kopior, hur vet jag att vad detta är?

Vi hittade även två stycken av dessa fina glas, Gullaskruf "Snoddas".
Vi hittade tre av dessa fina glas.
Denna kanna finns med i ett annat inlägg som min fru lagt upp här på PES - ingen har bringat klarhet i vad detta är ännu dock, enligt tanten jag köpte den av så är den från 40-50talet. Cirka 20-25 cm hög
En kanna, ska egentligen vara en glaskork då öppningen är slipad. Gullaskruf? Stämmer i färgen men har inte sett just denna modell förr, rätta mig gärna!
Vas, Gullaskruf "Snoddas"? Ska tydligen finnas kopior, hur vet jag att vad detta är?
Vi hittade även två stycken av dessa fina glas, Gullaskruf "Snoddas".
Comment