Ååååååh! Äkta Cognac med C och G, som någon svensk humorartist fick klämma fram på femtitalet (kommer ej ihåg vem nu). Snygg var den! Kanske själva glaset var lite tråkigt (därav den låga värderingen från bekanten?). Men funktionen, den tuffa attityden och den härliga onödighetsatmosfären är värda mer än så, tycker jag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mycket blått.
Collapse
X
-
Förresten: A.F. Jag skulle säga att det var nyrenässans. Drakhuvud, kulklofot rester av broskornament på tvärslån. Ej någon av de historiska stilarna, alltså utan uttryck för förrförra seklets bland- och nystilar. Tvärr rätt svår att datera därmed.
Comment
-
Jo jag tyckte jag kunde jämna av till närmsta hundratal. Det är den ju värd.Ursprungligen postat av L.S.EN KRONA! Du måste vara smällrik som kan kasta sådana summor omkring dig!
Allvarligt skrivet kan man undra vad säljaren tänker? Men du var ju snäll som helt frivilligt lade på lite extra.
Comment
-
Grattis! Din var ju grön! Mycket finare än blått, men det är ju en smakfråga förstås. Fast knoppen med "cognac" på flaskan som L.S. köpte är svårslagen, så på det hela tycker jag nog att det är jämnt skägg. Och båda var fynd![I]It's nice to be green[/I]
Comment
-
Här har vi en som uppskattar sina kannor iallafall, vi får se om det kommer
något bud.
Comment
Comment