Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mycket blått.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ååååååh! Äkta Cognac med C och G, som någon svensk humorartist fick klämma fram på femtitalet (kommer ej ihåg vem nu). Snygg var den! Kanske själva glaset var lite tråkigt (därav den låga värderingen från bekanten?). Men funktionen, den tuffa attityden och den härliga onödighetsatmosfären är värda mer än så, tycker jag.

Comment

EN KRONA! Du måste vara smällrik som kan kasta sådana summor omkring dig!

Allvarligt skrivet kan man undra vad säljaren tänker? Men du var ju snäll som helt frivilligt lade på lite extra.
      --I de blindas rike är den enögde kung.--

Comment

Förresten: A.F. Jag skulle säga att det var nyrenässans. Drakhuvud, kulklofot rester av broskornament på tvärslån. Ej någon av de historiska stilarna, alltså utan uttryck för förrförra seklets bland- och nystilar. Tvärr rätt svår att datera därmed.

Comment

Ursprungligen postat av L.S.
          EN KRONA! Du måste vara smällrik som kan kasta sådana summor omkring dig!

Allvarligt skrivet kan man undra vad säljaren tänker? Men du var ju snäll som helt frivilligt lade på lite extra.
          Jo jag tyckte jag kunde jämna av till närmsta hundratal. Det är den ju värd.

Comment

Nu har den kommit.

Den hängde på dörren när jag kom hem.
            76 kr med frakt får man anse vara mycket bra.
            Kolla den nedre delen på hänkeln. Den är vikt uppåt dubbel och sedan dittryckt. Skarpt puntelmärke i botten samt goa sliror och blåsor. Helt nöjd med detta köp.
            Bifogade filer

Comment

Grattis! Din var ju grön! Mycket finare än blått, men det är ju en smakfråga förstås. Fast knoppen med "cognac" på flaskan som L.S. köpte är svårslagen, så på det hela tycker jag nog att det är jämnt skägg. Och båda var fynd!
              [I]It's nice to be green[/I]

Comment

Alltid roligt när man får hem en sak och är nöjd och det bör du vara med den
                och priset

Ser att du haft molnfritt idag, glas skvallrar ibland om omgivningen :-)

Comment

Här har vi en som uppskattar sina kannor iallafall, vi får se om det kommer
                  något bud.

Comment

Där ser man. Det var ett helt annat pris det.

Comment

Fina kannor

Fina kannor LS och Lars K,
                      Här kommer ytterligare en variant, ungefär 19cm hög med slipad botten och blyliknande infattning kring myningen. Proppen saknas.
                      Bifogade filer

Comment

Undrar om det inte är tenn Rolf J.

Comment

Jovisst är det tenn, tack AF!

Comment

Working...
                          X