Är det någon som vet om Stockholms Glasbruk ibland har slipat ned puntelmärket på sitt glas?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Skansenglas
Collapse
X
-
-
Gåsen eller vad det är för fågel, den har jag inte sett tidigare, mkt trevlig.
Det finns en avvikelse i färgtonen gällande samtliga föremål på första bilden gentemot föremålen på bild två. Om det har med ljuset att göra eller inte, men det förefaller som dina etikettmärkta/säkra/ skansenglas har en blåaktigare ton än de flesta övriga på bild två.
Trevligt när någon visar sina samlingar, stor eller liten. Tack Kecke!Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Gåsen eller vad det är för fågel, den har jag inte sett tidigare, mkt trevlig.
Det finns en avvikelse i färgtonen gällande samtliga föremål på första bilden gentemot föremålen på bild två. Om det har med ljuset att göra eller inte, men det förefaller som dina etikettmärkta/säkra/ skansenglas har en blåaktigare ton än de flesta övriga på bild två.
Trevligt när någon visar sina samlingar, stor eller liten. Tack Kecke!Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Ursprungligen postat av Kecke Visa inläggVilken Gås?????????"Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
Konfucius
Comment
-
Ja det finns ju några andra Trelleborg Rejmyre och Åfors . Trelleborg har ju också gjort fiskar men dom håller inte samma klass som Skansens . Dubbelkaraffen har även Rejmyre gjort har jag för mig .Här är några av fiskarna jag har och en fågel som enligt uppgift ska vara Skansen .Men måste säga att den känns lite osäkert med fågeln . Min favorit är ju den gammla kluckflaskan i mitten på bilden .Kolla hur mycket jobb som lagts ner på proppen till den .
Mvh
Comment
-
Ditt inlägg värmde Ulferic. Har själv nästan tröttnat på den gröna färgen men skall ändå försöka komplettera med en fyllehund. Sedan får det vara nog.
Jake. Jättefina fiskar. Är alla från Stockholms Glasbruk? Ser att det står Skansen på några av dom.
Jag har kontaktat expert inom området för att få veta vad som är vad. Karin, dotterdotter till Thure. Hon var lite osäker men skulle prata med en glasblåsare som varit med länge och återkomma.
Vi får se hur det går.
Comment
-
Ja det är helt säkert Skansen fiskar . Men jag är inte så säker på den så kallade fyllkajan på bilden känns inte rätt . Fyllhund har jag aldrig sett i krackelerat glas tyvärr . Själv tycker jag det mörkblåa krackade glaset och det mörkgröna ,det är ju inte så vnligt bara . Har en lista där det finns över 300 modeller finns ned teknade och det finns ju upp till tre fyra modeller på vissa pjäser med prisuppgifter . Min gammla kluckflaska kostade då det begav sig 12 kr bara .
Comment
Comment