Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vill minnas aatt det stog "Dansk"när jag ropade in den på Sthlm A.V.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Det verkar ju som formgivaren hittat god balans i sin skapelse!
    Personligen tycker jag inte det är en snygg skapelse, men det är ju bara en sketen Smålännings tyckande.
    Hoppas du hittar rätt formgivare. Jag har själv mailat foto med fråga till Holmegaard och snabbt fått korrekt svar. Förslår att du gör detsamma.
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Comment

Många tack för dina inlägg,sladden ! !

Ska göra som du säger,kanske dom kan ge historien ett svar......många tack även till harley ! ! Som kommit med goda möjligheter att söka vidare....gäller givetvis simco,som hittade hur man gjorde uranglas och "vaseline glass".

Nu gäller det att ligga i.....

De bästa hälsningar.

Comment

Alla andra uppmanas att komma med påstående och utlåtande.
        Mer än gärna.man kan aldrig bli fullärd,så varje hint om var, när och hur.Det är av GULD värt ! ! !

Comment

Sladden ! ! så få du inte säga:"men det är ju bara en sketen Smålännings tyckande"
          Du tillför ju denna site mycket gott. Tro på dig själv,du sitter ju inne med massor av kunskap ! !

Comment

Har någon möjliger mer att berätta om denna vas, "karaff" det skulle vara så himmla kul att få lita mer kunnskap om den.....? ?

Alla svar ,är lika goda som något.

Kom igen,inte enns jag bits.....

Comment

Per Lytkens ...kan det vara en bit av honom ? Jag har sökt och letat och visst finns alla
              attribut på vasen (karaffen) som gör att den kan tillskrivas honom. Jag har varit i kontakt med "kännare" i Danmark som även dessa kännare vill erkänna den till honom.

Nåväl.man ska inte ta allt för givet,även om man vill tro det.
              Har vi någon här på PES som kan ge ett relevant svar,så vore det inte dumt !

Comment

Här kommer en länk. (här finns också massor av glas tryck på Forside.)

Comment

Per Lütken

Holmegaard: 1942 - 1998

Comment

Working...
                  X