Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Photo mode!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Sladden
    Pinsamheten består i att jag är glad så länge jag kan få ner mina bilder i denna storlek.
    Försöker jag få dem mindre så ser det ut som ett flygfoto över stockholm - meningslöst, suddigt och plottrigt!
    Nog tycker du väl om mina små, handblåsta, medicinare, Kecke?
    Du brukar ju alltid få till så bra bilder, var ligger problemet nu?.
    Maila mej så löser vi det problemet.
    Självklart att jag faller pladsak för dina medicinare, det är ju det som jag gillar mest.
    Har du tänkt görta dej av med dem?
    (Nu är jag fudersam om jag läst alla inlägg i denna tråd?)

Comment

Medicinarna stannar här hemma, speciellt då jag börjar känna mig lite gammal och sliten (undrar om jag kan hänga med i Moderaternas Sverige där vi alla skall vara friska och jobba häcken av oss).
      Tror att jag försökte mig på lite för nära närbilder, skall bättra mig tills nästa gång!
      Men var är alla andras foton på glas?
      Ulferic undanagen.
      Gud gjorde några perfekta huvuden,
      resten satte han hår på.

Comment

Medicinarna stannar här hemma, speciellt då jag börjar känna mig lite gammal och sliten (undrar om jag kan hänga med i Moderaternas Sverige där vi alla skall vara friska och jobba häcken av oss).
        Tror att jag försökte mig på lite för nära närbilder, skall bättra mig tills nästa gång!
        Men var är alla andras foton på glas?
        Ulferic undantagen.
        Gud gjorde några perfekta huvuden,
        resten satte han hår på.

Comment

La in några bilder på en ny tråd för att följa ditt exempel, Sladden. Tror att man blir hemmablind på sina egna saker och tycker att andras är roligare.
          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Sladden.
            Det var ju precis det jag var ute efter.
            Antik medicin för antika kärringar.
            Angående Moderaternas Sverige så är det väl bara att hoppas på att ingen blir sjuk eller arbetslös inom närmaste åren.

Comment

På några av alla bilder som surrade förbi kände jag igen en reffla, Percy gullaskruf, en blomma av Minica Backström, Boda och en getingfälla (osäkert varifrån) Men mina kunskaper på glas är ju också rätt begränsade... Kul med bilder är det iallafall. Men det blir ju svårt att kommentera dem såhär. Det är som en amerikansk parad som marscherar förbi. Man hinner knappt hämta andan innan det är dags för något annat...

Comment

Den svarta kulan kommer förmodligen från Engshyttan. Fanns i många olika storlekar. Jag har en nere i Småland som säkert är 30-35 cm hög. Den är också matterad svart och har inslipade blommor vill jag minnas.
                Tyvärr är det en spricka i den.
                mvh DG

Comment

Strålande höstväder. Tar lite
                  färgglatt glas innan det bär iväg
                  till skördemarknaden.
                  Bifogade filer

Comment

Blev visst dubbelt upp ber om
                    ursäkt.

Comment

cjf

cjf, visst är Sladdens svarta vas mkt lik min, om inte samma modell? dock är min inte matterad. Här en bild.
                      Bifogade filer
                      Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Bild från skriften om Engshyttan
                        "Efter 20 år 1934-1954"
                        mvh
                        Bifogade filer

Comment

På din bild ulferic så ser jag Ollers, Lindstrand, Gehlin och wirkkala, men vad är glaset med slingorna för något?
                          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Jag tackar o bugar Lasse, under bilden står att de är från brukets första år och då undrar jag vad du menar med din text : ?
                            Bild från skriften om Engshyttan
                            "Efter 20 år 1934-1954"
                            mvh
                            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Tingeling. Det är Nuutajärvi Heikki Orvola.

Comment

Glas kan vara mysisch, gillar åsar som håller sig på utsidan. Åsar som tenderar att vara på insidan gör ingen människa glad. Möjligen den som i nutid efterapat eftersom det av någon anledning kan tänkas vara lättare att framställa.
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X