Tecknaren har ju faktiskt fått dit mönstret oxå, på sitt sätt.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ljusstake mitten 1800-tal
Collapse
X
-
Comment
-
Finns den med i kuranten oxå? Jag hade en sådan, men sålde den till en kvinna som letar efter vissa samlarföremål och ljusstaken var ett sådant. Nu hoppas jag på att finna dem igen och gärna i par som dina, men de tar sig ut bra på egen hand oxå. Denna ropade jag in på auktion i Limmared oxå, 2 år sen tror tillsammans med en massa annat i en låda, då var det betydligt billigare
Last edited by Äjth; 2008-11-24, 11:18.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Vi har haft upp den här ljusstaken i en tråd förrut, då visade jag min, Äjth visade sin, och så var det någon mer, kommer inte ihåg vem, som hade en också.
1850 är den inte - tror den kan ha kommit i produktion tidigast på 1860-talet.
Här var tråden - AF var det som hade en också:
http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=10478
Comment
-
Tack FBQ. jag visste att tråden fanns men ibland är det inte lätt att hitta!!Ursprungligen postat av FBQ Visa inläggVi har haft upp den här ljusstaken i en tråd förrut, då visade jag min, Äjth visade sin, och så var det någon mer, kommer inte ihåg vem, som hade en också.
1850 är den inte - tror den kan ha kommit i produktion tidigast på 1860-talet.
Här var tråden - AF var det som hade en också:
http://www.precisensan.com/antikforu...ad.php?t=10478Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Tack Legion, nu känner jag riktigt igen den! Vilken kurant är det?Ursprungligen postat av Legion Visa inläggÄjth, hittade av en slump en bättre bild av din ljusstake i en äldre priskurant och här stämmer också proportionerna bättre.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Kuranter har jag inte för många av, försöker handla dem när de dyker upp till hyfsade priser, det blir mest faksimiler, men det är innehållet som gäller, tyvärr är bilderna ibland omöjliga att bestämma gentemot ett verkligt objekt.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Legion; står det ngt i kuranten om att ljusstaken oxå finns i vitt glas?Ursprungligen postat av Legion Visa inläggÄjth, hittade av en slump en bättre bild av din ljusstake i en äldre priskurant och här stämmer också proportionerna bättre.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
JavisstUrsprungligen postat av Legion Visa inläggjo jag har för mig att den finns i fler färger, är på jobbet nu men ska kolla senare ikväll. Har samlingen utökats?
jag fann en vit idag! med en slags grön-ton som framträder i kvällsljuset. Ska lägga in en bild vid tillfälle.
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
Comment