Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Direktrapport från Hovmantorp

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Info: Direktrapport från Hovmantorp

Tänkte bara (mest för att jag är så stolt över att jag har pryttlar nog för att kunna...) ge er en mycket kort direktrapport från Hovmantorps Folkets Hus, där årets glasauktion just började. Förvänta er dock inga kontinuerliga uppdateringar, vi har fullt upp med att bevaka våra intressen...
    Bifogade filer

Kan man gissa att en del gullaskrufprylar går under klubban?
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Har faktiskt bara köpt Bergh-glas än så länge, men en på forumet känd person (som förresten sitter bredvid mig) har fått en del. Men vi är ju bara på rop 67 än, så än är det gott om både tid och objekt!

Comment

Lite rapporter kring äldre Hovmantorpglas /sandvik)vore intressant. Vet inte så mkt om det. Lycka till!!!
        Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Där skulle man varit med...

PS har redan kommit hem från auktionen DS
          Last edited by Raoul Karlsson; 2008-10-25, 15:39.
          knappast meningslöst.

Comment

Ursprungligen postat av Raoul Karlsson Visa inlägg
            Där skulle man varit med...

PS har redan kommit hem från auktionen DS
            Du är redan hemma från auktionen men önskar du varit med???? hur hänger det ihop??
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
              Du är redan hemma från auktionen men önskar du varit med???? hur hänger det ihop??
              Första raden skrev jag på skoj, men på inrådan från brödkavelsinnehavaren i huset, så redigerade jag inlägget efter 4 minuter.
              knappast meningslöst.

Comment

Får fylla på med en direktrapport från vårens auktion, bilden tagen för nån minut sen. Årets auktion är redan avsevärt dyrare för egen del...
                Bifogade filer

Comment

Vi ser fram emot bilder på bytet.
                  "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                  Konfucius

Comment

Finns här: http://www.folketshuset.se/IMG_4468.JPG

Comment

Himla trevlig!
                      Konfucius

Comment

För att vara en s.k. medioker kopia är den rätt bra...

Comment

Blev det något mer inköpt? I och för sig räcker det med vad du redan har fått, inte det vanligaste. Mitt gullaskruvinköp blev 4 gröna hummertallrikar i refflaserien men det var inte så dåligt ändå, är nöjd.
                          Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

Comment

Nej, det enda andra som hamnade hos mig var ett litet fat där någon gravör sölat en bild på Simon Gate. Den kunde jag inte låta bli för en hundring...

Comment

ahh är det du CFJ, jag stod nästan bredvid BAY i hörnan, såg att det fipplades med en laptop.

Ville haft Alberius arielen men den gick lite över dagens satta budget. Ångrade i efterhand att man istället inte tog fiskgraalen i form av en väglampett, tämligen ovanlig.

Comment

Working...
                              X