Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stormhatt i pressglas

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Stormhatt i pressglas

Denna kom med posten idag efter en lång väntan. Inköpt som ett surrogat för den Boyd´s stormhatt i uranglas som jag kanske aldrig kommer att få se i verkliga livet.
    Sockerskål säger sambon, brodern, cigarettbägare. Lite avvikande färg, fräck tycker jag. Har letat efter märkning men finner ingen, lägger ut den för att den är så läcker och kanske i hopp om att ngn har ngn ledtråd i sökandet efter ursprung.
    Bifogade filer
    Last edited by Äjth; 2008-07-07, 13:58.
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Urläcker.

Comment

kan det inte vara en amerikansk hatt i pressglas den du har nu.. tycker att den blåa är finare än uranglashatten, har aldrig varit något uranglasfreak direkt
      behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Ursprungligen postat av Kecke Visa inlägg
        Urläcker.
        Väldigt, hur stor är den?
        Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

Den är 7 cm hög och 11 cm i diameter ungefär.

Comment

Äjth. Den gillade jag verkligen. Vill ha
            DG

Comment

Verkligen, super! Tror också på cigarrbägare, men den kan säkert bli en bra sockerskål också!

Comment

Kan man inte få tag i en stormhatt i pressglas så får en sån här duga.
                Bifogade filer

Comment

Monica Backström va?
                  "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                  Konfucius

Comment

Nja, är det?

Comment

Jag har då ingen aning.
                      Samma storlek som Äjths.

Comment

"Om jag inte hatt hatt hadde ja inte hatt nån hatt o hatt".
                        Nu har jag också en glashatt i samma storlek 7 cm hög och 11 cm i diam. Inköpt i dag, på Myrorna, för en tia.
                        Det finns rester av klister på hatten. Det är väl förmodligen ett klistermärke som suttit där.
                        Bifogade filer

Comment

Ja jag har en sån där oxå, tror att de var ämnade till askkopp, de nertryckta sidorna. Tror att de är nånstans från senare delen av andra halvan på 1900-talet Köpte den trots brist på ålder. Hattarna har hittat hem här!!

Comment

Min tanke är att den tillverkades för att ha ciggaretter i .

Comment

Jo, det verkar troligt med tanke på hur glaset ser ut, inte snyggt att krossa en glödande fimp där!!

Comment

Working...
                              X