Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gullaskruf Blomberg

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gullaskruf Blomberg

..har gjort en hög vas som mkt påminner om en regnmätare. Vilket år prdocerades dessa?
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Ursprungligen postat av Äjth
    ..har gjort en hög vas som mkt påminner om en regnmätare. Vilket år prdocerades dessa?
    År 1963.
    knappast meningslöst.

Comment

Så du visste precis vilken jag menade Lägger ut en bild senare, för den som inte vet vad jag pratar om.
      Tack Raoul för ditt svar! Trevligt att veta att du hänger med här även om du valt att inte delta som tidigare. Måste erkänna att jag bland annat saknar dina hundbilder och din humor.
      Bifogade filer
      Last edited by Äjth; 2006-04-02, 13:29. Anledning: Bild

Comment

och där var bilden. hmm...hade lite skojigt igår kväll/natt så det funkar visst inte så bra med inläggen.

Comment

Så du visste precis vilken jag menade Lägger ut en bild senare, för den som inte vet vad jag pratar om.
          Tack Raoul för ditt svar! Trevligt att veta att du hänger med här även om du valt att inte delta som tidigare. Måste erkänna att jag bland annat saknar dina hundbilder och din humor.
          Pga att en viss person här på forumet spyr galla på mina bilder så kommer jag att vara restriktiv med sådana inlägg, tur är att det finns folk som upskattar det i alla fall.

Mitt svar kvarstår även efter bilden. 1963!

Finns i flera stolrekar och färger dessutom.
          knappast meningslöst.

Comment

Vad kan det vara för Ebonitskalle som inte tycker om dina hundblider?
            För min del gillade jag dom skarpt och enl. mitt tycke blev dom ännu bättre såsom "Den Glale hunn".

Comment

Har sett den i lila oxå. Finns den i rött ? så skulle jag gärna lägga händerna på den för egen del, jag har alldeles för mkt rökfärgat här hemma.

Comment

Ursprungligen postat av Raoul Karlsson
                Pga att en viss person här på forumet spyr galla på mina bilder så kommer jag att vara restriktiv med sådana inlägg, tur är att det finns folk som upskattar det i alla fall.

Mitt svar kvarstår även efter bilden. 1963!

Finns i flera stolrekar och färger dessutom.
                För min del är det här utagerat.
                Jag lovar att jag inte skall uttrycka några som helst känsloyttringar över dina bilder.
                Jag uppmanar dig än en gång att dela med dig av dina bilder och sakkunskap.
                Det är ju trots allt till sådant forumet existerar.

Som jag tidigare sagt, det finns mångt fler på forumet som gillar de saker du gillar. Med min smak är det jag som är en outsider här.

Jag saknar också dina bilder med hundtema.

Comment

För att citera operachefen i "Bröderna Mozart":
                  "Let bygones be bygones and shake on it!"

Gossar! Vi behöver er båda!

/Admin
                  /Admin
                  admin@precisensan.com

Comment

Hittade idag en JÄTTESTOR skål med lock i samma serie. Dessvärre var den redan såld, annars hade jag köpt den direkt(395kr hade den gått för). Jätteläcker.
                    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                    Konfucius

Comment

Ursprungligen postat av Ballonggreven
                      Hittade idag en JÄTTESTOR skål med lock i samma serie. Dessvärre var den redan såld, annars hade jag köpt den direkt(395kr hade den gått för). Jätteläcker.
                      Den jättestora kan kanske se ut något så här (KB63/7).

Höjd 27 cm, diameter 19 cm.
                      Bifogade filer
                      knappast meningslöst.

Comment

Här är några fler av KBs från 1963. Den höga med lock - höjd 33 cm diameter 15 cm.
                        Bifogade filer
                        knappast meningslöst.

Comment

Den vi såg var KB63/7 och grön.
                          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                          Konfucius

Comment

Hur hög är den största av "Regnmätarmodellen? Har funnit en i mitt tycke gigantisk variant.

Comment

Hur hög är den största av "Regnmätarmodellen? Har funnit en i mitt tycke gigantisk variant.
                              Den största jag har sett är den vänstra på Ralles bild ovan (dvs. drygt 30 cm), har du en ännu större?

Comment

Working...
                              X