Trevliga glas för 8 kronor stycket, eller avrundat vid köpet till 15 för båda. Borde vara tillverkade på artonhundratalets första tredjedel, för de känns inte 1900-tal. Mysigt violetta i tonen. Hade inga av denna modell förut, så det känns bra nu när det varit torka på trevligt glas ett tag.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Paret klumpfötter
Collapse
X
-
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
enligt vad jag vet är inte dom här glasen klumpfotsglas utan kaptensglas klumpfotsglasen har en klump under cuppan och ser inte alls ut som dom här glasenbehandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
Det vore intressant att få rättning i denna fråga, berätta gärna varifrån du fått dina uppgifter. Själv har jag enbart hört denna benämning här på forumet, även timmglas, som A.F skriver.
Ser gärna en bild på det du vill benämna som klumpfotsglas. Jag tar tacksamt emot nya uppgifter om de kan visa sig stämma.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
jag har kollat i alla böcker om glas jag har och inte hittat något som benämns klumpfotglas mer än i jane fredlunds auktionshandboken sidan 76 annars finns det inte nämnt i några av dom böcker om glas jag har och det glaset i auktionshandboken ser absolut inte ut som glasen vi pratar om här men jag är tacksam om jag kan få reda på var man kan läsa om klumpfotglasLast edited by harley; 2008-05-24, 17:49.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
En person sade till mig en gång, elefantfotUrsprungligen postat av Äjth Visa inläggKanske ngn vet!
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Två till! Snörlivsglas och Getingar, år 1900!Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggElefantfot, klumpfot, kaptensglas, fler ord för samma glas, men tillbaka till ursprungsfrågan.Tillverkades dessa under 1800-talet? Frågan försvann i alla epitet.
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
Comment