Ursprungligen postat av Jung_Kee
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa ert glas!
Collapse
X
-
-
En grej jag måste tillägga med tekniken... En liten bit av bildens högerdel försvinner, så man få se till att ha lite marginal när man tar bilder. Men det är ju kul att det funkar för Er också!Ursprungligen postat av Maria Visa inläggDå ska vi se om jag kan vända dom rätt
Comment
-
Jag vände på dom i datorn, först laddar jag ner bilderna, sparar och vänder och sparar igen, sen när jag ska ladda upp bilderna får jag vända dom ytterligare en gång för att får dom på rätt håll.
Comment
-
Hej,Ursprungligen postat av Maria Visa inläggJag vände på dom i datorn, först laddar jag ner bilderna, sparar och vänder och sparar igen, sen när jag ska ladda upp bilderna får jag vända dom ytterligare en gång för att får dom på rätt håll.
I Iphonen använder jag en gratis app som heter "resize it"
Här skriver du in vilken upplösning tex. 700x525, om du vill beskära bilden eller vända denna.
Fungerar väldigt lätt o smidigt, inga onödiga funktioner.👍👍
Mvh
Jonas /Cenedese
Comment
-
Låter smidigt!Ursprungligen postat av Cenedese Visa inläggHej,
I Iphonen använder jag en gratis app som heter "resize it"
Här skriver du in vilken upplösning tex. 700x525, om du vill beskära bilden eller vända denna.
Fungerar väldigt lätt o smidigt, inga onödiga funktioner.
Mvh
Jonas /Cenedese
Comment
-
Hej!
De flesta av oss har nog redan visat det mesta, i sina respektive forumtrådar.
Jag som t.ex. samlar främst på konstglas från FM Konstglas i Ronneby/ Marcolin har tillsammans med många andra visat en stor mängd föremål i den här tråden: http://precisensan.com/antikforum/sh...stglas-Ronneby
Att visa föremålen i sina respektive trådar har ju ett syfte; att kunna diskutera dem med andra som också har kunskaper om just denna typ av föremål.
Det blir i min mening en väldigt märklig blandning om alla ska visa allt de har i just den här tråden.
För att inte vara en allt för stor glädjedödare så visar jag ändå ett föremål jag tidigare visat i FM Konstglas-tråden, det föremålet som jag också har som avatarbild:
Mvh Zeruel
Comment
-
Grejen med tråden är att den ska kunna innehålla lite allt möjligt. Grejer som kanske inte behöver eller passar som en egen tråd som samlingar av olika sorters glas passar här. Men jag förstår hur du tänker!Ursprungligen postat av Zeruel Visa inläggHej!
De flesta av oss har nog redan visat det mesta, i sina respektive forumtrådar.
Jag som t.ex. samlar främst på konstglas från FM Konstglas i Ronneby/ Marcolin har tillsammans med många andra visat en stor mängd föremål i den här tråden: http://precisensan.com/antikforum/sh...stglas-Ronneby
Att visa föremålen i sina respektive trådar har ju ett syfte; att kunna diskutera dem med andra som också har kunskaper om just denna typ av föremål.
Det blir i min mening en väldigt märklig blandning om alla ska visa allt de har i just den här tråden.
För att inte vara en allt för stor glädjedödare så visar jag ändå ett föremål jag tidigare visat i FM Konstglas-tråden, det föremålet som jag också har som avatarbild:
[ATTACH]171317[/ATTACH]
Mvh Zeruel
Har man några föremål eller en samling av samma sorts glas så passar det i en egen tråd. Men om man har en samling av diverse glas och sådant så kan det diskuteras här. FBQ visade till exempel en glasskåpsbild där mycket blandat stod. Jag tyckte en av glasburkarna verkade intressant och det uppstod på så sätt en diskussion om just den.
DU
Comment
Comment