Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Visa ert glas!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Jung_Kee Visa inlägg
    [ATTACH]171098[/ATTACH]
    [ATTACH]171097[/ATTACH]

FBQ: Tack! Jag gillar dem också, den vita är sannolikt tysk 1850-1880 har jag fått veta i ett annat forum. Den bruna kakburken vet jag inte om jag någonsin har visat förut. Jag vet tyvärr inget om den, men förmodar att det är ett rastarbete från ett buteljgglasbruk. Bifogar en lite bättre bild på den.

Ungfyndaren: Jag vet inte heller tyvärr, det var en ren gissning. Såg en likadan i grönt glas när jag googlade runt, så den finns i fler färger i alla fall.
    Det är spännande!

Comment

Här är en liten samling Flygsforsskålar. Dock inte mina...

Click image for larger version

Name:	IMG_1066.jpg
Views:	1
Size:	82,0 KB
ID:	568749Click image for larger version

Name:	IMG_1067.jpg
Size:	118,5 KB
ID:	568750Click image for larger version

Name:	IMG_1068.jpg
Size:	55,4 KB
ID:	568751

Comment

Jag hade lovat fler bilder. Resten står delvis lite blandat så det blir en del som inte är glas på bilderna. En del bland sådant jag använder är ju lite nyare saker också.Click image for larger version

Name:	20180708_154524.jpg
Size:	101,8 KB
ID:	568764Click image for larger version

Name:	20180708_154444.jpg
Size:	96,5 KB
ID:	568765Click image for larger version

Name:	20180708_154404.jpg
Size:	47,9 KB
ID:	568766Click image for larger version

Name:	20180708_154344.jpg
Size:	103,1 KB
ID:	568767

Comment

Då ska vi se om jag kan vända dom rätt
          Bifogade filer
          I’m a real mean bitch!

Comment

Tack för hjälpen! Har ännu inte hunnit testa ungfyndarens teknik, är ju ändå lite bökigt med mobiluppladdningar eftersom man då bara kan ta en bild i taget.

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
              Då ska vi se om jag kan vända dom rätt
              En grej jag måste tillägga med tekniken... En liten bit av bildens högerdel försvinner, så man få se till att ha lite marginal när man tar bilder. Men det är ju kul att det funkar för Er också!

Comment

Ser ut som svävande glas på första bilden...

Comment

Jag vände på dom i datorn, först laddar jag ner bilderna, sparar och vänder och sparar igen, sen när jag ska ladda upp bilderna får jag vända dom ytterligare en gång för att får dom på rätt håll.

I’m a real mean bitch!

Comment

Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                    Jag vände på dom i datorn, först laddar jag ner bilderna, sparar och vänder och sparar igen, sen när jag ska ladda upp bilderna får jag vända dom ytterligare en gång för att får dom på rätt håll.
                    Hej,

I Iphonen använder jag en gratis app som heter "resize it"
                    Här skriver du in vilken upplösning tex. 700x525, om du vill beskära bilden eller vända denna.
                    Fungerar väldigt lätt o smidigt, inga onödiga funktioner.👍👍

Mvh
                    Jonas /Cenedese

Comment

Ursprungligen postat av Cenedese Visa inlägg
                      Hej,

I Iphonen använder jag en gratis app som heter "resize it"
                      Här skriver du in vilken upplösning tex. 700x525, om du vill beskära bilden eller vända denna.
                      Fungerar väldigt lätt o smidigt, inga onödiga funktioner.

Mvh
                      Jonas /Cenedese
                      Låter smidigt!

Comment

Det är ju det med platsen... Det blir ju lätt såhär. Fördelen med att ha allt lite oordnat är att man ibland hittar häftiga grejer som man nästan glömt bort att man hade...
                        Men, någon dag får man minsann ordna upp det.Click image for larger version

Name:	IMG_1086.jpg
Size:	90,1 KB
ID:	568791Click image for larger version

Name:	IMG_1087.jpg
Size:	106,0 KB
ID:	568792Click image for larger version

Name:	IMG_1088.jpg
Size:	123,6 KB
ID:	568793Click image for larger version

Name:	IMG_1090.jpg
Size:	128,5 KB
ID:	568794Click image for larger version

Name:	IMG_1092.jpg
Size:	81,1 KB
ID:	568795

Comment

När jag kikade runt i skåpen så hittade jag dessa två småttingar. En fuga som inte är högre än 6 cm och en minilindstrandarvas. Fugan är inköpt för endast en kopparkrona, (låg nerslängd bland liknande nyproducerade grejer.) Lindstrandarn visste jag inte ens fanns i denna storlek.

Name:	IMG_1093.jpg
Size:	147,8 KB
ID:	568796Click image for larger version

Name:	IMG_1094.jpg
Size:	94,5 KB
ID:	568797

Comment

Kika nu i glasskåpen eller lådorna allesammans! Lite måste väl där finnas...

Comment

Hej!

De flesta av oss har nog redan visat det mesta, i sina respektive forumtrådar.

Jag som t.ex. samlar främst på konstglas från FM Konstglas i Ronneby/ Marcolin har tillsammans med många andra visat en stor mängd föremål i den här tråden: http://precisensan.com/antikforum/sh...stglas-Ronneby
                              Att visa föremålen i sina respektive trådar har ju ett syfte; att kunna diskutera dem med andra som också har kunskaper om just denna typ av föremål.

Det blir i min mening en väldigt märklig blandning om alla ska visa allt de har i just den här tråden.

För att inte vara en allt för stor glädjedödare så visar jag ändå ett föremål jag tidigare visat i FM Konstglas-tråden, det föremålet som jag också har som avatarbild:

Name:	fm-20180714.jpg
Views:	2
Size:	133,9 KB
ID:	568826

Mvh Zeruel

Comment

Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
                                Hej!

De flesta av oss har nog redan visat det mesta, i sina respektive forumtrådar.

Jag som t.ex. samlar främst på konstglas från FM Konstglas i Ronneby/ Marcolin har tillsammans med många andra visat en stor mängd föremål i den här tråden: http://precisensan.com/antikforum/sh...stglas-Ronneby
                                Att visa föremålen i sina respektive trådar har ju ett syfte; att kunna diskutera dem med andra som också har kunskaper om just denna typ av föremål.

Det blir i min mening en väldigt märklig blandning om alla ska visa allt de har i just den här tråden.

För att inte vara en allt för stor glädjedödare så visar jag ändå ett föremål jag tidigare visat i FM Konstglas-tråden, det föremålet som jag också har som avatarbild:

[ATTACH]171317[/ATTACH]

Mvh Zeruel
                                Grejen med tråden är att den ska kunna innehålla lite allt möjligt. Grejer som kanske inte behöver eller passar som en egen tråd som samlingar av olika sorters glas passar här. Men jag förstår hur du tänker!
                                Har man några föremål eller en samling av samma sorts glas så passar det i en egen tråd. Men om man har en samling av diverse glas och sådant så kan det diskuteras här. FBQ visade till exempel en glasskåpsbild där mycket blandat stod. Jag tyckte en av glasburkarna verkade intressant och det uppstod på så sätt en diskussion om just den.
                                DU

Comment

Working...
                                X