Ursprungligen postat av Maria
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Visa ert glas!
Collapse
X
-
-
Det är bra gissning! Men det är inte denne ständige Gunnar ander som gjort det, inte heller Lindshammar.Ursprungligen postat av Maria Visa inläggDrar till med Gunnar AnderLast edited by Ungfyndaren; 2018-07-05, 09:27.
Comment
-
Då drar jag till med Sölvehyttan.....och Elving Conradsson.Last edited by prylsnubben; 2018-07-05, 15:28.
Comment
-
Jag passade på att ta en bild i solnedgången idag på lite glas som stod tillgängligt. Jag har mycket mer, men nedpackat i lådor. Detta fast jag inte egentligen samlar på glas! Det är dock svårt att låta bli att köpa när man ser något trevligt till rätt pris, så det slinker med ett och annat när man är ute på loppisar och auktioner ändå.
Comment
-
Ska vi se om det är rätt svar?Ursprungligen postat av Jung_Kee Visa inläggViktor Berndt för Gadderås?
Gadderåshyttan stämmer! Dock är jag osäker på formgivare då jag inte känner till vem som har gjort vad. Det är ju ganska bristfällig dokumentation om just glasbruket
Comment
-
FBQ: Tack! Jag gillar dem också, den vita är sannolikt tysk 1850-1880 har jag fått veta i ett annat forum. Den bruna kakburken vet jag inte om jag någonsin har visat förut. Jag vet tyvärr inget om den, men förmodar att det är ett rastarbete från ett buteljgglasbruk. Bifogar en lite bättre bild på den.
Ungfyndaren: Jag vet inte heller tyvärr, det var en ren gissning. Såg en likadan i grönt glas när jag googlade runt, så den finns i fler färger i alla fall.
Comment
Comment