Är det någon som kan identifiera den här märkningen? Kan tyvärr inte bidra ens med höjd på pjäsen eftersom den inte är min eller ens i min närhet. Men den är stor; låt säga 50-60 cm hög.
ABOUT US Lobmeyr glasses are first mouthblown, then cut, engraved and polished by hand. DISCOVER About us J. & L. Lobmeyr was founded in Vienna in 1823 by Joseph Lobmeyr—over 200 years ago. We quickly became purveyor to the Imperial Court. A love of the material, an emotional relationship to the product, and personal commitment has defined each generation. Lobmeyr glasses are still blown, cut, engraved, and polished entirely by hand. All of our lighting products are manufactured at our atelier workshops in the heart of Vienna. The Lobmeyr company focuses on a contemporary interpretation of glass and light, and […]
Det är bra mycket värt bara det där att väcka ditt slumrande glasintresse. Det är banne mig på tiden. Kan dock inte sticka under stol med att jag köpte denna i rent spekulativt syfte, och med viss fallhöjd dessutom. Så i det avseendet vågar jag inte riktigt kalla mig lyckost än...
Mer i min smak var t.ex. en redigt stor Vicke Lindstrand (I Hamnen) och en figurin av Gudrun Baudisch för Wiener Werkstätte som jag ropade in samtidigt, men för mycket mycket mindre belopp.
Har du förresten kikat på min post om Rörstrand-Kupittaan apan något? Nån tanke om'et?
Ja, denna ser verkligen lyxig ut med sitt vackra mönster!
En tankefläta som heter duga att reda ut signaturen, lite som Rubiks kub.
Tur att Kaptenen kom med besked!
Grattis till en vas värdig ett palats!
En fantastisk vas och fantastikt fina bilder!
Något mer som är fantastiskt är priserna på dessa vackra pjäser.
Hittade några länkar med sålda Lobmeyr alster.
Tror din vas ingår i "Indischen Serie" från ca 1883!
Handle with care!
Comment