Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

hugo gehlin gullaskruf???

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Legion Visa inlägg
    Vill inte blanda mig i egentligen men skålen i boken svenskt glas på sidan 113 är tydligt genomskinlig, ingen vit insida där inte.
    Har du möjligen lite dålig syn Harley? Jag tycker att det går som en röd tråd genom dina inlägg att du ser saker ingen annan ser
    ja synen var bättre förr det är odiskutabelt,men att lägga in så missvisande foto i en faktabok aldrig i hvete det tror jag inte på, så dåliga foton läggs inte ens in här på pes,det hadde varit jordens enklaste sak att ta ett foto som visar att skålen är altigenom blå, och om man kollar andra foton i boken så skulle just den här skålen ha ett missvisande foto,tror ni verkligen på allvar det,så mycket bilder på glas jag tagit så nog ser jag skillnad på reflexer eller färgskiftningar fast jag inte ser så bra legiondet är ju för hundan studiobilder vi pratar om
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Men Harley..foten på skålen syns ju rätt igenom skålen titta lite nogrannare o var inte så envis

Comment

Ursprungligen postat av engelsson Visa inlägg
        Men Harley..foten på skålen syns ju rätt igenom skålen titta lite nogrannare o var inte så envis
        om du har boken e.sson kolla igen du ser inte igenom, och kolla in det högra handtaget så SER man ju skarven annars hadde hela hantaget innefattats av "reflexen" jag är inte stönig men jag begriper att ett sådant här värdelöst foto om det varit tvivel om färg och utseende inte publicerats som fakta, jag orkar inte tjata om ett värdelöst foto så jag lägger ner
        Last edited by harley; 2010-04-17, 12:15.
        behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Nej jag har inte boken..bara över 30 års erfarenhet av fotografering då mestadels i svartvitt..o på den bilden jag ser här i inlägget syns foten rätt igenom skålen så även skuggan av hela skålen.. Jag förstår att du e frustrerad då du tolkar bilden på ditt sätt..men jag ser inte det du ser

Comment

Harley när Du tänker köpa nästa glaspjäs så gör INTE det. Lägg pengarna på ett par nya glasögon, det kommer Du att ha nytta av.

Comment

Ursprungligen postat av Kicki Karlsson Visa inlägg
              Harley när Du tänker köpa nästa glaspjäs så gör INTE det. Lägg pengarna på ett par nya glasögon, det kommer Du att ha nytta av.
              ja det eller bli kompis med portvakten på ett glasbruk och veta allt, det är oxå ett alternativ....för det verkar ju bara unnat några få att äga och veta om pjäser från vissa glasbruk
              Last edited by harley; 2010-04-17, 12:55.

Comment

Working...
              X