Snäcka
Hirvi

Hirvi
Det är ett djur. Du är duktig på detaljer så titta noga på bilderna så ser du att det finns en del klarglas även om de döljs i optiska villor, det finns också en rundning i en kant.
Kika lite mer och gissa igen!
Jag förstod vad du menade om vulkan utbrott. Det blir ju nästan alltid ett sådant avslut med lite rosa och mycket små bubblor när de gjort färdigt den inre strukturen. Det här är ju ditt område men jag förmodar att det dras med lite när man lägger på klarglaset. Eller vad tror du?

Skönheten sitter ju i betraktarens ögon och där är jag enig med dig! Jag tycker ugglan är fantastisk och att den är lite lagad gör ingenting i detta fallet. Kan ju inte tänka mig något annat än att det har betydelse för priset vid en försäljning, jag köpte den själv för en "spottstyver" i sammanhanget. Det känns dock inte riktigt ärligt, jag tycker själv att denna uggla borde betinga ett ganska högt pris på marknaden även om den är lite tilltuffsad. För mig är detta ett förstklassigt konstglasarbete oavsett att en liten bit av stjärten saknas och jag skäms lite grann för att jag fick den så billigt. Tycker inte alltid att det borde påverka priset så mycket att en liten detalj är skadad och att man lagat det skickligt!
Comment