Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Cina PB Visa inlägg
    Först en underbar kattunge M-482 i klart glas och prima skick, men som saknar både etikett och signering
    Fint fotograferad katt ..... men lägg gärna in en helbild!

Här framgår det för första gången hur ögonen är gjorda. Jag har sett bild på denna katt tidigare men det har aldrig varit så tydliga bilder att jag noterat ögonens form. Nu har jag fått ny kunskap ...... Tack Cina för denna fina, tydliga bild!

Comment

• Idag är det en del gråa moln på himlen .... men grått kan vara alldeles, alldeles, alldeles underbart! Om det är i ett FM föremål!
      Här kommer mitt älskade grå inlägg ..... och som grädde på moset så har detta föremål inte bara en etikett, utan två etiketter!

innan ni frågar .... ja, det kommer helbild på föremålet
      Bifogade filer

Comment

• Kul att se att djurgården i FM-världen växer!
        Måste gratulera till Pjotrs tropiska fisk, birgers ametistduva i följeslag av pampiga pjäser i form av rovfågel och delfin,
        Cinas söta pippifåglar och välgjorda kisse (samt annat du väntar hem kanske). Kul att få se den lilla vita kaninen Alegni, lite lustigt att jag blev med vit kanin samtidigt, men då i keramiskt material.
        Hoppas det ska dimpa ner något FM;skt här snart som vi kan visa upp. Vi får vässa armbågarna på Tradera.

Mvh Simco

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
          Idag är det en del gråa moln på himlen .... men grått kan vara alldeles, alldeles, alldeles underbart! Om det är i ett FM föremål!
          Här kommer mitt älskade grå inlägg ..... och som grädde på moset så har detta föremål inte bara en etikett, utan två etiketter!

innan ni frågar .... ja, det kommer helbild på föremålet
          Spännande Alegni!

Du gissade ju helt rätt på mina bubblor, så nu passar jag på att gissa på dina!
          En elefant kanske?
          Extra bra med två etiketter! Jag brukar ofta hitta dem utan.

Comment

• Hej Alegni!

Jäklar vilka häftiga bilder. 2 Etiketter! Spännande!Men vad i herrans namn är det? Jag tänker... 2 etiketter, mitten av 80-talet. Fågel, fisk eller mitt i mellan. Jag klämmer till med en mitt i mellan. Ett hästhuvud B-150.

Mvh. Birger!

Comment

• Hej FM-Vänner!

Passar på att lägga in en pigg och glad "Topo" Saknat den i min samling och blev väldigt glad när jag hittade honom i min trädgård.
              Click image for larger version

Name:	019.jpg
Views:	1
Size:	131,7 KB
ID:	498708

Name:	018.jpg
Size:	96,0 KB
ID:	498709
              Mvh. Birger!

Comment

• Hej Glasvänner!

Fina bilder på det nyinkomna föremålen.....Läckra bubblor alegni.
                Själv är jag ute på djupt vatten och en fisk till har fastnat på kroken
                Signerad Marcolin Sweden M335 17

Mvh Pjotr
                Bifogade filer

Comment

• Hej Igen!

Har plockat hem en fin fågel ifrån England. Det som gör den här fågeln lite mer intressant är att den har en liten annorlunda etikett. Den är oavsett etiketten snygg på alla vis, signerad D-38 och i mycket bra skick. Det som ändå gör den annorlunda, är just själva etiketten,är i plast och på Engelska. Den är mycket sliten men det går ändå att utläsa att det står art cristal i stället för konstglas. Det är den första etiketten av det slag som jag har fått, det värmer en samlares hjärta.

Name:	001.jpg
Size:	53,0 KB
ID:	498714

Name:	002.jpg
Size:	45,4 KB
ID:	498715

Name:	003.jpg
Size:	53,1 KB
ID:	498716

Name:	005.jpg
Views:	2
Size:	30,6 KB
ID:	498717

Mvh. Birger!
                  Last edited by birger; 2010-09-02, 20:12. Anledning: stavfel

Comment

• Hej Pjotr!

Stort grattis! Den firren var riktigt häftig, vilka färger. Jag har själv inte tillgång till dessa kataloger och priskuranter men den här tilltalade mig! Det känns som jag snorklar i Röda havet när jag ser den. Stort tack för den Pjotr.

Mvh. Birger!

Comment

• Hej Birger!

Jag tror att den är väldigt sliten och att det är den etikett jag skickar med på bilden

Mvh Pjotr
                      Bifogade filer

Comment

• Hej Pjotr!

Jag förstår hur du resonerar men den etiketten har jag på flera föremål. Den här är förvisso sliten men den är helt transparent. Alla andra FM-etiketter jag har sedan tidigare är papper på klisteryta. Dessutom är denna etikett ngt. mindre än den etiketten du visade. jag skickar en val med densamma som jämförelse.

Name:	001.jpg
Size:	58,7 KB
ID:	498720

Name:	005.jpg
Views:	2
Size:	30,6 KB
ID:	498726

Mvh. Birger!
                        Last edited by birger; 2010-09-02, 21:18.

Comment

• Hej Birger!

Den finns i transparent version se bild

Mvh Pjotr
                          Bifogade filer

Comment

• Hej Pjotr!

Det köper jag! Faktum kvarstår dock att det är min första FM-figur med en transparent etikett. Tack pjotr för klarläggandet!

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                              Hej Birger! Den finns i transparent version se bild
                              Mvh Pjotr
                              Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                              Hej Pjotr!
                              Det köper jag! Faktum kvarstår dock att det är min första FM-figur med en transparent etikett. Tack pjotr för klarläggandet!
                              Mvh. Birger!

denna etikett har visats upp tidigare, i inlägg nr 97 (sid 10) ..... men det var ju ett tag sedan!

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                                denna etikett har visats upp tidigare, i inlägg nr 97 (sid 10) ..... men det var ju ett tag sedan!

http://www.precisensan.com/antikforu...1&postcount=97
                                Hej Alegni!

Ja det var verkligen en tid sedan! Borde ju gått in och tittat lite på tråden. Jag tycker ändå att fågeln är så vacker och att det dessutom är en etikett jag inte har sedan tidigare, gör ju allt lite mer intressant. Sliten men ändå informativ! Härligt eller hur!

Mvh. Birger!

Comment

Working...
                                X