Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
    Tycker den här tukanen borde vara en variant till dem som tidigare visats här på tråden, eller...!?

Det stämmer bra det, Söffe. Du har en FM fågel.

Här ser du mitt exemplar: http://precisensan.com/antikforum/sh...&postcount=926

.

Comment

• Trevligt! Frågan är om det är en tukan eller pelikan?
      Söffe

Comment

• Ursprungligen postat av söffe Visa inlägg
        Trevligt! Frågan är om det är en tukan eller pelikan?
        De priskuranter jag har säger ... pelikan.

.

Comment

• ]Lördagsloppisfynd!
          Skickar några bilder på en intressant fisk, stor och tung ca. 1,4 kg. Inte sett någon sådan FM-fisk förut. Vore roligt att få veta mer om den. Även fågeln är intressant då jag inte sett den färgvarianten förut. Bilden får inte riktigt fram det men den har en rödlila nästan ockra färgad ton i övre delen Båda är i mycket fint skick.
          Click image for larger version

Name:	pes 004.jpg
Views:	1
Size:	49,7 KB
ID:	487435

Click image for larger version

Name:	pes 003.jpg
Views:	1
Size:	48,5 KB
ID:	487436

[ATTACH]57049[/ATTACH
          Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
            Skickar några bilder på en intressant fisk, stor och tung ca. 1,4 kg. Inte sett någon sådan FM-fisk förut. Vore roligt att få veta mer om den.
            En sådan fisk har inte jag heller sett förut så jag kan tyvärr inte säga något om den.

Det står väl Handiwork på etiketten?
            Det är svårt att pricka in på året när men din etikett (silver), Handiwork, placerar ditt exemplar ca första hälften 1970-tal.

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
            Även fågeln är intressant då jag inte sett den färgvarianten förut. Bilden får inte riktigt fram det men den har en rödlila nästan ockra färgad ton i övre delen.
            Både färg och form på denna fågel är jättefin.
            Det är svårt att pricka in på året när men denna etikett (svart), Handiwork, placerar ditt exemplar ca andra hälften 1960-tal.

Jag har ett flertal FM föremål i denna färgkombination.

Här ser du ett exempel ur min samling .....

.
            Bifogade filer
            Last edited by alegni; 2010-03-09, 17:36.

Comment

• Hej Alegni!
              Snygga fåglar. Javisst står det handiwork på etiketten. Jag hoppas att det finns någon som har en priskurant så min "Firre" kan få ett modellnummer. Min och din högra fågel torde väl vara Lirafågel C-635. Tack Birger!

Comment

• Mina Fm Ronneby´s
                Blå katten o lilla fågeln har etikett. Blå ankan har inte etikett, men det måste väl va en FM Ronneby va?

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                  Min och din högra fågel torde väl vara Lirafågel C-635. Tack Birger!
                  Ja, det är lirafågel C-635.

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                  Jag hoppas att det finns någon som har en priskurant så min "Firre" kan få ett modellnummer.
                  Vad är det för storlek på fisken? Längd och höjd.

Ju mer man har att gå på desto större chans att hitta ett svar!

Comment

• Hej Rosita och välkommen till FM tråden!

Ursprungligen postat av Rosita Visa inlägg
                    Mina Fm Ronneby´s
                    Blå katten o lilla fågeln har etikett.
                    Fina FM föremål, speciellt den grå effekten ligger mig varmt om hjärtat.

Ursprungligen postat av Rosita Visa inlägg
                    Blå ankan har inte etikett, men det måste väl va en FM Ronneby va?
                    Spontant tänkte jag att detta är inte FM. Något med huvudet och näbbet känns inte riktigt som FM.

Har du möjighet att ta en bild av botten. Att få se hur ett föremål är slipat i botten kan säga en hel del. Om den är blank eller matt osv.

Och gärna lite större bilder så man kan se detaljer, t.ex. storlek 800x600.

Tack!

.

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      Har du möjighet att ta en bild av botten. Att få se hur ett föremål är slipat i botten kan säga en hel del. Om den är blank eller matt osv..
                      Svårt att få till en bra bild med mobil-kamera. Men det syns juh iaf att den är blank. Blå katten har likadan botten, blank.

/Rosita

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                        Ja, det är lirafågel C-635.

Vad är det för storlek på fisken? Längd och höjd.

Ju mer man har att gå på desto större chans att hitta ett svar!
                        Hej Alegni!
                        Fisken är 31cm lång, 17,5cm hög samt väger 1,4kg.

Comment

• Ursprungligen postat av Rosita Visa inlägg
                          Svårt att få till en bra bild med mobil-kamera. Men det syns juh iaf att den är blank. Blå katten har likadan botten, blank.
                          Tack för bilderna.

Fin liten fågel men nej, jag tror inte att du har en FM fågel.

Comment

• Ibland blir det inte som man tänkt sig!

Solen sken, det var en ljus och fin dag .... tänk om jag skulle fota lite FM föremål? Ja, varför inte? Och så fick det bli ..... jag tog en massa bilder, blev förvånansvärt bra om jag får säga det själv. Laddar över bilderna i datorn. Sitter och beundrar mina bilder!

Men .... vad händer!!!!! Datorn pajar! Kaputt! Jaha, där försvann dom bilderna ... men skam den som ger sig ... det är bara att börja om från början!

Att datorn pajar är en droppe i havet, det finns nya datorer att köpa ...... men följande droppe ur min samling ersätter man inte lika lätt.
                            Under åren som gått så har jag bara sett en, och den köpte jag. Var man skulle kunna hitta en idag vet jag inte ... någon som tittar in i FM tråden kanske vet var man ska leta.

Droppen är ca 11 cm hög.

.
                            Bifogade filer
                            Last edited by alegni; 2010-03-24, 16:58.

Comment

• Hej! Mycket fin droppe Alegni.

Här kommer ett par bilder på en gris.
                              Bifogade filer

Comment

• Vilken god liten gris!

Den äter mitt lejon snart upp!

.
                                Bifogade filer
                                Last edited by alegni; 2010-03-25, 02:16.

Comment

Working...
                                X