Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Idag har det flugit in en jättepelikan på 28x36cm, jag jämför den med mina tidigare "lilla" pelikan på 20x25cm.
    Bifogade filer

Comment

• Grattis på 9års-dagen en dag i efterskott!

Igår fyllde FM-tråden 9 år, så grattis FM-tråden!

Idag har jag fått hem en tumlare, storleken större än min andra. 18cm hög jämfört med 14cm. Samma färgkombination, men med ett annat färgmönster. Visst inte att samma föremål gjordes i olika färgmönster.

Click image for larger version

Name:	tumlare1.jpg
Views:	1
Size:	89,9 KB
ID:	555434Click image for larger version

Name:	tumlare2.jpg
Views:	2
Size:	132,7 KB
ID:	555435

Sen tyckte jag att det kunde vara roligt med en storleksjämförelse mellan mina fasaner också, tänkte inte ens på att det var samma modell när jag köpte den stora. 44cm hög jämfört med 22cm:

Name:	fasaner1.jpg
Size:	99,6 KB
ID:	555437Click image for larger version

Name:	fasaner2.jpg
Size:	72,1 KB
ID:	555436

Är ni trötta på att se föremål i den här färgkombinationen? Då är det nog bäst att någon annan kliver fram och postar lite också

Comment

• FM tråden 9 år. Grattis i efterskott!
        Tiden går fort, och den här tråden är nu sprängfylld med många vackra och intressanta FM-föremål. Ögongodis i överflöd! Alltid roligt att se samt lära sig mer om, och vi tröttnar aldrig på inflödet av bilder. Extra kul är att vi fastnar för olika stilar/färgkombinationer, och det är det här som gör FM-tråden värd sin vikt i guld.
        Spännande med det ni visar upp. Senaste tidens bilder är åter igen ett levande bevis för bredden i FM Marcolins produktion. Hade detta varit Facebook så hade jag klickat febrilt på Like-knappen.....men här pratar vi med varandra istället för att FB-lajka, och det känns mycket trevligare.

Anita, jag är extra svag för dina fiskar samt fiskreven, väldigt fina. Och den vas du visar upp är jätteläcker! Har den vasen något namn. Är det en “Goldbag”?

Ursprungligen postat av Zeruel Visa inlägg
        Är ni trötta på att se föremål i den här färgkombinationen? Då är det nog bäst att någon annan kliver fram och postar lite också
        Tröttnar gör vi inte i första taget! Jag ska se vad jag har i mina gömmor, och leta fram lite bilder. Det får nog bli en liten djupdykning i guldreserven!

Comment

• Här kommer en Örn, ametist och guld (24 karat).

signering:
          Marcolin Sweden T36-22
          Bifogade filer

Comment

• här kommer mer i ametist och guld (24 karat)

signering:
            Marcolin Sweden M280
            Bifogade filer

Comment

• en Örn till, i ametist och guld (24 karat)

signering:
              Marcolin Sweden M284
              Bifogade filer

Comment

• Annan färgsättning

Bidrar med en Pingvin, 24cm hög och 1,5kg.
                Zeruel, en lite annan färgsättning.
                Bifogade filer

Comment

• Hej.

Har en hare från FM konstglas som jag är lite nyfiken på. När tillverkades den och hur mycket är den värd?

Med vänlig hälsning B.L
                  Bifogade filer

Comment

• @Alegin: Mycket pampiga örnar som med största sannorlikhet ser bra ut var man än ställer dem.

@Cenedese: Jag ser att både du och pingvinen kom med på bilden. Trevligt med lite andra färger också

@B.L: Jag är ingen expert och jag är säker på att någon kan rätta mig inom kort, tills vidare så säger jag vad jag tror, eftersom jag tycker det är roligt : )
                    Den etiketten gör att det är ett av de senare föremålen, förmodligen 80-talet?
                    Jag har sett Ronneby-föremål på Tradera gå från allt från 10kr upp till över 5000kr. Om du sålde den på Tradera så skulle du nog kunna få runt 100-200kr för den, men det är bara min gissning.

Comment

• @Cenedese: Jag ser att både du och pingvinen kom med på bilden. Trevligt med lite andra färger också

Hehe. Japp det bjuder jag på, tur jag hade kläder....

Comment

• Haha, ja det var ju tur. Jag är alltid noga med att ta på mig kläder innan jag fotar glas för säkerhets skull : )

Jag har skaffat en kompis till min örn, fortfarande "fel" färgkombination, men ändå för fin för att inte köpas i mitt tycke.

Name:	örnar1.jpg
Size:	94,5 KB
ID:	555500

Name:	örnar2.jpg
Size:	96,1 KB
ID:	555501

På den sista bilden ser vi etiketterna, det verkar som att den vänstra fågeln är av lite nyare "årsmodell". Designen skiljer sig ju lite också, den högra fågelns "sittkula" är omönstrad medan den vänstra har ett mönster.

Name:	örnar3.jpg
Size:	110,0 KB
ID:	555502

Om någon har en liknande fågel i "rätt" färgkombination (ametist/blå) och vill göra ett byte med en av mina så är det bara att säga till

Comment

• Härliga fåglar.
                          Här kommer en fisk, en liten kompis till den andra..
                          Bifogade filer

Comment

• Mycket fina fiskar!
                            Den högra ser ut att vara i samma färg som mina fåglar, och den vänstra i min favvofärg. Roligt också att färgerna är i olika mönster.
                            Lätt att blanda ihop dessa två färgkombinationer då de kan se väldigt lika ut på bild i olika ljus/vinklar.

Comment

• Så här gjorde jag med sonens fisk i morse, han blev jätteglad.
                              Jag väckte honom, stängde fönstret och skickade hans fisk till "himmeln".
                              Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av Cenedese Visa inlägg
                                Så här gjorde jag med sonens fisk i morse, han blev jätteglad.
                                Jag väckte honom, stängde fönstret och skickade hans fisk till "himmeln".
                                Oj, vad tråkigt! Stackars lilla fisk. Hoppas ni kan hitta en ny!

-----------------------

Trevligt med alla bilder som kommer in i tråden! Stort som smått, olika färgkombinationer. Ögongodis! Mycket trevligt!

Jag hittade för en tid sedan en örn på sockel, och den är bara så läcker. Härlig färgkombination!
                                Bifogade filer

Comment

Working...
                                X