Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ah, fräckt, den ser ut som en flytande manet!!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

• Ursprungligen postat av Äjth Visa inlägg
      Vasen är borta, trodde det var strunt bara, den var i klarglas ca 15 cm hög. Tjockt glas, planslipad botten, ca 10-12 cm i diameter. Överdelen, kanten var böjd utåt i fyra flikar så att den gav intryck av att vara en blomma. Guld o blåsor, mkt tung o bastant. Omärkt.
      Lägger in bilder på konerna/äggen senare ikväll.

Tack för bilderna! Snygga "ägg"! Guld är fint!

Vad synd att du inte har vasen kvar. Vad det en sådan här vas du hade?

.

Comment

• Hej

Fina guld alster.

Här är en gruppbild i guld, alla från FM.

Hälsningar
        Bifogade filer

Comment

• Hej!

Fina guldglas.....Har tuppen någon signering och får man önska en separat bild på den med lite fakta storlek och typ av etikett

Pjotr

Comment

• Guld-tupp

Hej Pjotor

Ingen signering.
            17 cm. hög.
            16 cm. bred.
            Hoppas etiketten syns på bilden. Inköpt hos en antikhandlare i Varberg.

Vega
            Bifogade filer

Comment

• Hej, helt ny på forumet. Jag har en grön katt ca 17 cm hög FM Ronneby. Har fått för mig att den är ganska vanlig. Vad tror ni kunniga?

MVH Hera

Comment

• Ursprungligen postat av Hera72 Visa inlägg
                Hej, helt ny på forumet. Jag har en grön katt ca 17 cm hög FM Ronneby. Har fått för mig att den är ganska vanlig. Vad tror ni kunniga?

MVH Hera
                Hej Hera! välkommen till PES!
                Kan du inte fixa ett foto på katten,
                då blir det flera svar.
                Hirvi
                SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Ursprungligen postat av Hera72 Visa inlägg
                  Hej, helt ny på forumet. Jag har en grön katt ca 17 cm hög FM Ronneby. Har fått för mig att den är ganska vanlig. Vad tror ni kunniga?

MVH Hera

Hej Hera,

Välkommen till PES!

Sätt gärna in en bild så blir det lättare att kommentera, svårt att säga något när man inte sett objektet i fråga!

hälsningar,

Ingela

Comment

• Idag var jag på en mässa och gjorde väl i och för sig inga fynd men hittade
                    faktiskt ett objekt med en FM etikett som jag inte sett tidigare.
                    Vi är vana att se guldtext på svart botten men den här har svart text på
                    guldbotten. Roligt att hitta något som man inte sett tidigare.

Pjotr: Har du denna etikett i din samling? Svart text på guldbotten.
                    Jag har inte sett den tidigare, har du sett den tidigare och i så fall hur ofta?

Först kommer etiketten som vi är vana att se den.......

.
                    Bifogade filer
                    Last edited by alegni; 2008-05-19, 00:15.

Comment

• Hej Glasvänner!

Det var en ny etikett för mig.....Guldbotten har jag ej sett tidigare..Kul
                      Däremot har jag sett en variant på samma etikett med svart botten med silver text.

Pjotr
                      Bifogade filer

Comment

• Hejsan ny här på forumet, hittade en trevlig tråd med ang Marcolin =) Min mor har själv en "liten" samling. Tänkte att jag skulle ta och lägga upp lite bilder ikväll på hennes samling.. Håll tillgodo

Comment

• Så nu är jag hemma igen, självklart så tog batteriet i kameran slut så det blev inte allt för många bilder ikväll. Nu är batterierna på laddning så fler bilder kommer imorgon

Börjar med en bild på hur området där fabriken en gång låg ser ut idag 3/2-08

Här är en bild på en dolk, som jag brukade "låna" när jag var yngre för att lekta med ;-)
                          Den är även märkt och numrerad

Här kommer 3 st snobben, Som ni ser så är den i mitten rätt mycket större än dem vid sidan.

Fisk

Comment

• Stor örn

Detta var allt jag fick innan batteriet tog slut. Imorgon kommer fler bilder på tjurar, stora svärd, fiskar, delfiner mm ;-) Undrar ni något är det bara att fråga, svarar så gott jag kan
                            Last edited by abagnale; 2008-02-04, 02:58.

Comment

• Tjusiga figurer, ser fram emot fler .....
                              Mitt arbete är så hemligt att jag inte själv vet vad jag gör

Comment

• Ursprungligen postat av Pjotr Visa inlägg
                                Det var en ny etikett för mig.....Guldbotten har jag ej sett tidigare..Kul
                                Däremot har jag sett en variant på samma etikett med svart botten med silver text.

Hej Pjotr!

Det stämmer att den finns med silvertext på svart botten. Jag har själv ett
                                par stycken.
                                Denna etikett har även visats vid några tillfällen här på PES...

Ingela

Comment

Working...
                                X