Ah, fräckt, den ser ut som en flytande manet!!
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Äjth Visa inläggVasen är borta, trodde det var strunt bara, den var i klarglas ca 15 cm hög. Tjockt glas, planslipad botten, ca 10-12 cm i diameter. Överdelen, kanten var böjd utåt i fyra flikar så att den gav intryck av att vara en blomma. Guld o blåsor, mkt tung o bastant. Omärkt.
Lägger in bilder på konerna/äggen senare ikväll.
Tack för bilderna! Snygga "ägg"! Guld är fint!
Vad synd att du inte har vasen kvar. Vad det en sådan här vas du hade?
.
Comment
-
Ursprungligen postat av Hera72 Visa inläggHej, helt ny på forumet. Jag har en grön katt ca 17 cm hög FM Ronneby. Har fått för mig att den är ganska vanlig. Vad tror ni kunniga?
MVH Hera
Kan du inte fixa ett foto på katten,
då blir det flera svar.
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Ursprungligen postat av Hera72 Visa inläggHej, helt ny på forumet. Jag har en grön katt ca 17 cm hög FM Ronneby. Har fått för mig att den är ganska vanlig. Vad tror ni kunniga?
MVH Hera
Hej Hera,
Välkommen till PES!
Sätt gärna in en bild så blir det lättare att kommentera, svårt att säga något när man inte sett objektet i fråga!
hälsningar,
Ingela
Comment
-
Idag var jag på en mässa och gjorde väl i och för sig inga fynd men hittade
faktiskt ett objekt med en FM etikett som jag inte sett tidigare.
Vi är vana att se guldtext på svart botten men den här har svart text på
guldbotten. Roligt att hitta något som man inte sett tidigare.
Pjotr: Har du denna etikett i din samling? Svart text på guldbotten.
Jag har inte sett den tidigare, har du sett den tidigare och i så fall hur ofta?
Först kommer etiketten som vi är vana att se den.......
.Last edited by alegni; 2008-05-19, 00:15.
Comment
-
Så nu är jag hemma igen, självklart så tog batteriet i kameran slut så det blev inte allt för många bilder ikväll. Nu är batterierna på laddning så fler bilder kommer imorgon
Börjar med en bild på hur området där fabriken en gång låg ser ut idag 3/2-08
Här är en bild på en dolk, som jag brukade "låna" när jag var yngre för att lekta med ;-)
Den är även märkt och numrerad
Här kommer 3 st snobben, Som ni ser så är den i mitten rätt mycket större än dem vid sidan.
Fisk
Comment
-
Ursprungligen postat av Pjotr Visa inläggDet var en ny etikett för mig.....Guldbotten har jag ej sett tidigare..Kul
Däremot har jag sett en variant på samma etikett med svart botten med silver text.
Hej Pjotr!
Det stämmer att den finns med silvertext på svart botten. Jag har själv ett
par stycken.
Denna etikett har även visats vid några tillfällen här på PES...
Ingela
Comment
Comment