Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej Alegni!

Tack! Ja, den är verkligen fin den lilla finken med sitt lilla vita huvud och stjärt. Liten men naggande god!

Angående artikelnummer så är det nog som du säger, att det är ändå under ca. 30 år produktionen pågår, att det då och då blir lite ändringar, är nog inte så konstigt. Möjligen kan det också vara så att det fanns en vilja att tillgodose de utländska köparna, speciellt med tanke på att väldigt hög andel av produktionen exporterades. Så länge vi inte vet säkert så får vi ägna oss åt att gissa lite, det är ju alltid roligt det också!

Mvh. Birger!

Comment

• Fredagsgissning?

Hej FM-vänner!

Här kommer en liten fredagsgissning! vad är det här för något?
      Den här kanske genomgick en svår barndom, för att sedan blomma upp i mogen ålder!
      Mvh. Birger!
      Click image for larger version

Name:	003.jpg
Views:	1
Size:	50,4 KB
ID:	512032

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
        Här kommer en liten fredagsgissning! vad är det här för något?
        Den här kanske genomgick en svår barndom, för att sedan blomma upp i mogen ålder!

Med den ledtråden så bör det vara en ankunge!

Comment

• Hej Alegni!

Ja, men vad blev det av den fula ankungen när han blev fullvuxen? Inte blev han väl en anka? Jag lämnar en ledtråd till. I kväll har jag varit på ölprovning och där uttalas också flitigt något som har med denna figur att göra!

Mvh. Birger!

Comment

• Svan!
            Hirvi
            SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Svan är rätt!Det saknas dock en lite detalj för att få helt rätt. Vad uttalas ofta i goda vänner lag under en ölprovning?

Mvh. Birger!

Comment

Hej Hirvi!

Svan är rätt!Det saknas dock en lite detalj för att få helt rätt. Vad uttalas ofta i goda vänner lag under en ölprovning?

Mvh. Birger!
                Skål.... Birger!
                Hirvi
                SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Skål på dig själv du! Helt rätt och grattis till ännu en riktig gissning! Här kommer en liten vacker svanskål i en inte alltför vanlig färgkombination. Signerad FM-Ronneby Sweden.
                  Mvh. Birger!

Name:	005.jpg
Size:	63,9 KB
ID:	512079Click image for larger version

Name:	011.jpg
Size:	45,9 KB
ID:	512077Click image for larger version

Name:	009.jpg
Size:	103,6 KB
ID:	512078Click image for larger version

Name:	007.jpg
Size:	104,9 KB
ID:	512080

Comment

• Hej FM-Vänner!

Lördagsloppis är härligt! Här kommer ett av mina fynd idag! En härlig Delfin med handiwork silveretikett! Håll till godo!
                    Mvh. Birger!

Name:	001.jpg
Size:	72,1 KB
ID:	512099Click image for larger version

Name:	005.jpg
Size:	73,5 KB
ID:	512100Click image for larger version

Name:	004.jpg
Size:	63,6 KB
ID:	512101Click image for larger version

Name:	003.jpg
Size:	75,7 KB
ID:	512102

Comment

• Vacker firre Birger, ser ut som den dyker upp ur våtoppen.
                      Hirvi

Comment

• Hej Hirvi!

Tack! Jätteglad för denna härliga delfin! Nu har jag en i klarglas, en i ambra och grönt och så denna i blått och grönt, så glad!

Mvh. Birger!

Comment

Här kommer en liten vacker svanskål i en inte alltför vanlig färgkombination. Signerad FM-Ronneby Sweden.
                          Grattis till svanskålen. Detta är en färgkombination som jag inte har i min samling.
                          Vi har nog bara haft en fisk tidigare i tråden i denna färgkombination. Skulle vara roligt att se fler/andra föremål i dessa färger!

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                          Tack! Jätteglad för denna härliga delfin! Nu har jag en i klarglas, en i ambra och grönt och så denna i blått och grönt, så glad!
                          Och grattis även till din delfin! Totalt 3 st delfiner, maffigt! Jag har 2 st, en med grå effekt, samt en i ametist/blå. Jag gillar dessa delfiner!

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                            Grattis till svanskålen. Detta är en färgkombination som jag inte har i min samling.
                            Vi har nog bara haft en fisk tidigare i tråden i denna färgkombination. Skulle vara roligt att se fler/andra föremål i dessa färger!

Och grattis även till din delfin! Totalt 3 st delfiner, maffigt! Jag har 2 st, en med grå effekt, samt en i ametist/blå. Jag gillar dessa delfiner!
                            Hej Alegni!

Tack! Håller med dig, skålen är så grund att det troligtvis var tänkt som askfat. Jag har själv den fisk i samma färg du nog skriver om. Det är en signerad B-850. Även Simco har en, jag länkar in dessa.

Tack! Ja visst är de underbara. Delfinerna är nog en av mina absoluta favoriter i FM-produktionen.

Mvh. Birger!

Comment

Jag har själv den fisk i samma färg du nog skriver om. Det är en signerad B-850. Även Simco har en, jag länkar in dessa.

Hoppsan! B-850 hade jag faktiskt glömt bort, tack för att du påminde mig!

Den jag tänkte på var H-011 som står i priskuranten som fisk.
                              Till min glädje blev denna fisk identifierad (dvs. vilken fisk/modell som avsågs) genom detta inlägg.

Comment

• Hittade den här lilla skålen i form av ett hjärta . Det är en studio line 17 cm lång . det jag mest undrar över vad det är för teknik som används för att få fram färgskiftningarna in den . klart skulle ju vara kul att veta när den tillverkades , MvhClick image for larger version

Name:	hjärta.jpg
Size:	35,7 KB
ID:	512213

Comment

Working...
                                X