Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Snart Påsk! Ägglampa
    Hirvi
    SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Ja visst är det en ägg+lampa! Stort grattis! Du ska alltid ha en stor eloge för ditt aldrig sinande mod att våga en gissning! Och si, det lönar sig! Här kommer en mer överskådlig bild. Jag ber om ursäkt för lampskärmen. Jag letar ständigt efter en riktig! Håll till godo!
      Mvh. Birger!
      Click image for larger version

Name:	004.jpg
Views:	1
Size:	74,2 KB
ID:	511811

Comment

• Vackert, inga lätta frågor, ledtrådar är ett måste!
        Hirvi
        SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
          Men när ni nu ägnar en viss tankekraft åt detta lilla mysterium så kommer här en bild på en pingvinfamilj som har lämnat det kalla nord för att i stället frottera sig i en varmare miljö bland blommor och blad. Håll till godo!
          Mycket trevlig grupp, gör sig jättefint i fönstret.

Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
          Det är ju ändå fredag och jag tycker vi bör ha en liten gissning! Har en känsla av att jag är lite för avancerad ibland, så här kommer, kanske, en lite enklare variant. Den är delvis aktuell!

Jag hann inte med......... Hirvi var jättesnabb, och med ett lysande resultat!

Lampan och brevpressen blev en bra kombination ihop, det blev så att säga lite äggstra trevligt så här ett par veckor innan påsk.

Comment

• Här får ni en gissning av mig .... vi börjar med en bild så får vi se hur det går!

Vad är detta?
            Bifogade filer

Comment

• Svanstjärt
              Hirvi

Comment

• Hej Alegni!

Tack! Ja visst trivs pingvinerna bra där i fönstret, så också lampa och ägg! Kul att hitta det matchande ägget till min lampa är ju inte så lätt att hitta de färgkombinationerna hos FM Ronneby annars.

Mvh. Birger!

Comment

• Hej Alegni!

Kul att du lägger in en gissning! Har en känsla av att jag borde kunna den här. Tänkte först att det kunde vara en R-3 men det är nog lite väl enkelt. Avslutet, jag tror att det är en stjärt, har ju den där typiska lilla kroken vi ser på FM-fåglarnas stjärtar. Jag drar till med en gissning på B-974 i färgkod 20.
                  Mvh. Birger!
                  Last edited by birger; 2011-03-27, 19:10.

Comment

• Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                    Svanstjärt
                    Hirvi
                    Du är inne på rätt spår, men det är inte en svan. Det är dock en fågel, och många varianter kan anas i detta släkte.

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                      Du är inne på rätt spår, men det är inte en svan. Det är dock en fågel, och många varianter kan anas i detta släkte.
                      Tror jag har det, kunde knappast and-as AND
                      Hirvi

Comment

Jag drar till med en gissning på B-974 i färgkod 20.
                        Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                        Tror jag har det, kunde knappast and-as AND
                        Grabbar, nu kan ni andas ut! Det är en and! Grattis till er båda för rätt svar!

Det är B-974, färgkod 20, etikett men ingen signering, ca 16 cm lång, och väger 1156g.
                        Bifogade filer

Comment

• Tack för det, jag hade ingen kod, men änden och bilderna är fantastiskt fina,
                          tack för det
                          Hirvi

Comment

• Hej Alegni!

Tack! Roligt att sätta en gissning! Håller med Hirvi, vacker and och jättefina bilder!
                            Stort grattis till den!

Mvh. Birger!

Comment

Tack! Roligt att sätta en gissning! Håller med Hirvi, vacker and och jättefina bilder! Stort grattis till den!
                              Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                              Tack för det, jag hade ingen kod, men änden och bilderna är fantastiskt fina, tack för det

Tack!

Hirvi, det går lika bra utan koder. Och du må tro att jag tänkte så det knakade för att komma på en bra ledtråd här. Du hängde med, undrar om birger hängde med???

Här kommer en ny utmaning! Vad är detta?

birger anknöt i sin gissning - lampa och ägg - till stundande påskhelg.

Detta föremål får istället anknyta till en helg som ligger längre fram i tiden, julafton!
                              Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Jo då, jag snappade ledtråden! Den här är lite klurig! Jag skulle ju vilja ha det till en fågelstjärt igen men du skriver föremål. Ledtråden är ju också lite lurig! Kan det ändå inte vara så att du med julhelgen menar "dopp i grytan"? Om så är fallet, skulle jag gissa på en M-501, Dopping!

Mvh. Birger!

Comment

Working...
                                X