Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
FM Konstglas Ronneby / Marcolin
Collapse
X
-
Ingen gissning? Är det så farligt att ha rätt eller fel? Nåväl. Detta föremål har aldrig varit på tråden tidigare. Det är utan tvivel ett udda föremål. Det har en Marcolinetikett som det står FM på. Jag har ändå en känsla av att det är något som ni har och dessutom ser varje dag i er hem.
Är det ingen som vågar en gissning? Var är du Hirvi?
Mvh. Birger!
Comment
-
Ursprungligen postat av birger Visa inläggIngen gissning? Är det så farligt att ha rätt eller fel? Nåväl. Detta föremål har aldrig varit på tråden tidigare. Det är utan tvivel ett udda föremål. Det har en Marcolinetikett som det står FM på. Jag har ändå en känsla av att det är något som ni har och dessutom ser varje dag i er hem.
Jag har skickat mitt svar till dig ..... vackert föremål men jag skulle inte kalla det udda!
Comment
-
Det kan ju vara vad som helst, ser att färgkrossen är dåligt nedvärmd
så det har blivit blåsor av det när klarglaset fångades an, det är ju lite utdraget
med nypsaxen, kan ju vara en stjärt, skål,
har inget FM att gämföra med, det är mycket som kan se ut så här.
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Du fick en gissning birger, jag satte skål, det var en sådan som jag tänkte på då.Ursprungligen postat av birger Visa inläggHej FM-Vänner!
Inga gissningar alls
Här kommer svaret! Ett vackert litet fat från bröderna Marcolin. Ingen signering men en fin etikett. Grattis också till Alegni som visste svaret!
Mvh. Birger!
[ATTACH]87251[/ATTACH][ATTACH]87252[/ATTACH]
Stjärtfenan på valen går ju att trycka till och dra ut lite med en mönstersax,
sedan klyva stjärten med en klippsax.
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
-
Läcker val! Grattis! Jag gillar också den här modellen.....Ursprungligen postat av birger Visa inläggHej FM-Vänner!
Vill sätta lite guldkant på lördagen. Här kommer en härlig Marcolin-val. Signerad M-152 och med en fin etikett. Jag är sälv också väldigt förtjust i hur de gjort stjärtfenan på denna modell!
Här kan du se min val: http://www.precisensan.com/antikforu...1&d=1250449494
Signerad M-152.
Och så visar bilden M-410. Har du gjort fler läckra fynd? Kanske en snäcka också?
Comment
-
Hej Alegni!
Tack!
Jag tycker din val också är mycket tilltalande. Mystiskt det där med olika modellnummer på dessa båda valer. Ser ju ut att vara samma modell
Jo, jag har några nya läckerheter men det är för dåligt fotoljus här just nu. Jag får vänta på solen. Någon snäcka har jag tyvärr inte fått tag i, men det dyker nog upp någon förr eller senare.
Mvh. Biger!
Comment
-
Ursprungligen postat av birger Visa inläggVill sätta lite guldkant på lördagen. Här kommer en härlig Marcolin-val. Signerad M-152 och med en fin etikett.Ursprungligen postat av birger Visa inläggTack!
Jag tycker din val också är mycket tilltalande. Mystiskt det där med olika modellnummer på dessa båda valer. Ser ju ut att vara samma modell
Oj, det blev ett syftningsfel i mitt inlägg!
Ursäkta! Jag börjar om från början.....
Vi börjar med din val. Du skriver att din val är signerad M-152, alltså en felskrivning från din sida. Din val, enligt din bild, är signerad M-410.
Min val är signerad (utan artikelnummer): FM Ronneby Sweden
Hoppas det blev lite klarare nu ......
Last edited by alegni; 2011-03-13, 17:32.
Comment
-
Hej Alegni!
Ja, denna helg är inte mitt huvud som det ska vara.
Så kan det bli i bland när man ska försöka att göra mycket på samma gång. Har man småbarn så händer det alltid mycket, även en hel del oväntade saker. Då kan det bli så här.
Tack för att du rättade till det hela! M-410 är det naturligtvis min val har som signering och ingenting annat.
Mvh. Birger!
Comment

Comment