Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej FM-Vänner!

Hittade en FM-Fågel M-250 för en tid sedan i storlek 140mm som vägde ca. 1kg. Trodde ju då att det var den största M-250. Alegni visste dock besked, det finns också en modell M-250 150mm. Nu har jag fått hem detta monster, väger 1,8kg! tycker den är väl värd att visa. Här kommer 150mm, 140mm samt en referens, en M-250 70mm. Håll till godo!
    Mvh. Birger!
    Click image for larger version

Name:	016.jpg
Views:	1
Size:	42,6 KB
ID:	509214

Comment

• Tack birger och Hirvi det var ju det om man kund värma upp glaset och fixa det så .Nu vet jag tack .Mvh cobe

Comment

• Hej FM-Vänner!

Lite tyst på "tråden" Lägger in en liten godsak som vi inte ser så ofta. Liten men naggande god! En Hippo B-749-90. Silveretikett Handiwork. En bullig liten charmknutte! Håll till godo!
        Mvh. Birger!

Name:	011.jpg
Size:	40,4 KB
ID:	509329

Name:	012.jpg
Size:	38,4 KB
ID:	509330

Name:	013.jpg
Size:	36,5 KB
ID:	509331

Name:	018.jpg
Size:	50,6 KB
ID:	509332

Comment

• 12 har blivit 13! Inte för att jag specifikt samlar på svanar men dom har förökat sig på hyllorna, och nu smög nr 13 in!

En mycket tidig FM-svan som jag inte kunde motstå!
          ca 10,5 cm hög

Provade att fota mot olika bakgrund, och i lampljus samt dagsljus!
          Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av ICEMAN30 Visa inlägg
            HEJ IGEN,,
            tyvärr så är min kamera gått sönder letar förtvivlat efter en,, kommer bilder senare,,
            tillbaka till min m-18.125 så ser den exakt ut som min m-1, tyvärr har jag inga priskuranter tillhanda, men om jag har den sinerad, samt med ettiketen ,
            fm ronneby- svart-silver som det står handiwork på,,
            iceman30

ICEMAN30, välkommen till FM-tråden.

Intressant med din M-18. Vi har priskuranter med artikelnummer men utan bilder, det lämnar öppet för hur ett föremål ser ut, och det är därför vi är så nyfikna på din fågel. Att kunna matcha föremål och artikelnummer.

Du skriver “fm ronneby- svart-silver som det står handiwork på”. Här finns det två varianter beroende om det är svart med silvertext, eller silver med svart text.

Etikett och signering ger intressant information: färg och ordalydelse på etikett/text, samt även signeringens ordalydelse och placering. Det hjälper oss bl.a. att tidsplacera föremål.

Gissar jag rätt om jag tror att signeringen på din fågel lyder: FM Ronneby Sweden

Det ska bli både roligt och intressant att se din fågel så småningom.

Jag visar några exempel på etiketter, samt även placering av signering.
            Bifogade filer

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
              12 har blivit 13! Inte för att jag specifikt samlar på svanar men dom har förökat sig på hyllorna, och nu smög nr 13 in!

En mycket tidig FM-svan som jag inte kunde motstå!
              ca 10,5 cm hög

Provade att fota mot olika bakgrund, och i lampljus samt dagsljus!
              Hej Alegni!

Kan inte annat än att hålla med dig. Det är något visst med svanar! Kul att se dina olika fotomiljöer. Samma föremål men helt olika resultat. Dagsljuset är nog ändå det jag föredrar, i detta fall lyfts den härliga röda färgen i ögon och näbb fram och även klarglaset får en helt annan lyster och förstärker på det sättet även den härliga fjädereffekten. Lysande!

Mvh. Birger!

Comment

• Fredagsgissning?

Hej FM-Vänner!

Vi tar en liten fredagsgissning! Vad är det här?
                Mvh. Birger!

Name:	004.jpg
Size:	63,5 KB
ID:	509380

Comment

• Jag tror att det är en sådan här!
                  Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Jag tror du har rätt! Kanske vi ska låta de andra gissa också?

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                      Jag tror du har rätt! Kanske vi ska låta de andra gissa också?

Jag tror inte jag har visat denna tidigare i tråden, det är nog bara närbilder, så kör vidare på gissningen ......

Grattis till alla dina inköp!!! Glömde säga det i mitt förra inlägg!

Comment

• Hej Alegni!

Tack! Då kör vi på en stund till!

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                          Hej FM-Vänner!

Vi tar en liten fredagsgissning! Vad är det här?
                          Mvh. Birger!
                          [ATTACH]84499[/ATTACH]
                          Lite ledtrådar. Inte fågel, inte fisk, möjligen mitt i mailan.

Mvh. Birger!

Comment

• [QUOTE=alegni;174222]ICEMAN30, välkommen till FM-tråden.
                            HEJ alegni,,
                            den ser exakt ut som den m-1, både i färg och form, som jag även har och som birger lagt på bild..
                            den är signerad fm ronneby sweden m-18-125 och ettiketen lyder handiwork fm konstglas ronneby sweden, texten är i svart färg och bakgrunden i silver,,
                            bilder kommer att komma skall försöka ta med min mobil,,
                            mvh iceman30

Comment

• Hej Iceman!

Jag gillar din avatar. Kan vi få se den i hela sin prakt? Har inte du en gissning,
                              på det härliga FM-föremålet?

Mvh. Birger!

Comment

• Hej Hirvi!

Har inte ens du en gissning? Så svår är den inte med ledtråd och allt, jag brukar inte stava såååå dåligt!

Mvh. Birger!

Comment

Working...
                                X