Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Hej Alegni!

Tack! Svanen du frågar om är 17cm hög, 15cm lång och 8 cm. bred samt har en vikt på 500 gram. Jag lägger in lite fler bilder. En intressant detalj är näbben som är ganska ovanligt utformad, man får nästan känslan av att den är pålagd men den är faktiskt utdragen.
    Mvh. Birger!
    Click image for larger version

Name:	020.jpg
Views:	2
Size:	40,9 KB
ID:	508254

Name:	021.jpg
Views:	1
Size:	38,4 KB
ID:	508255

Name:	002.jpg
Size:	39,1 KB
ID:	508256

Name:	004.jpg
Size:	39,3 KB
ID:	508257

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
      Här kommer en fisk som simmade in hos mig för ett litet tag sedan!

signerad: Marcolin Sweden M-340
      Hej Alegni!

Stort grattis till en sjutusan till fisk! Den fick jag lite habegär till! Jag gillar speciellt inlägget med ametist, tycker det är väldigt dekorativt. Jag har en likadan färgsättning på en Marcolin fisk också den med FM i etiketten. Skulle vara roligt att få veta storleken på din och även modellnummer. Min egen är 28cm lång 15cm hög och väger 1,8kg. Vet faktiskt inte vad den har för modellnummer, kanske du eller någon annan vet?
      Mvh. Birger!

Name:	001.jpg
Size:	46,4 KB
ID:	508258
      Last edited by birger; 2011-02-08, 18:59.

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
        Här kommer en fisk som simmade in hos mig för ett litet tag sedan!

signerad: Marcolin Sweden M-340
        Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
        Stort grattis till en sjutusan till fisk! Den fick jag lite habegär till! Jag gillar speciellt inlägget med ametist, tycker det är väldigt dekorativt. Jag har en likadan färgsättning på en Marcolin fisk också den med FM i etiketten. Skulle vara roligt att få veta storleken på din och även modellnummer. Min egen är 28cm lång 15cm hög och väger 1,8kg. Vet faktiskt inte vad den har för modellnummer, kanske du eller någon annan vet?
        Tack!

Oj, vilken bamse till fisk. Jätteläcker! Jag tror att din fisk är en B-850. Jämför med bilden i Silverkatalogen, sidan 21.

Min fisk är 16 cm lång, 14 cm hög och väger 705g. Den är signerad Marcolin Sweden M-340.
        Ametist och klarglas i kombination är vackert, och denna fisk är helt underbar. Den överträffade mina förväntningar! Tog några bilder till för att försöka visa hur vacker fisken är!
        Bifogade filer

Comment

• Hej Alegni!

Tack för fina bilder! Den riktigt snygg! Du har rätt, det är en B-850 26cm färgkod 16, klar-ametist. Tack för det!

Mvh. Birger!

Comment

• Hej FM-Vänner!

Kan inte låta bli att lägga in en härlig fågelfigurin jag fick hem idag. Helt underbar. Köpt på Tradera. Höjd 18cm bredd 23cm vikt 1,8kg. Signerad Marcolin Sweden B-56. Håll till godo!
            Mvh. Birger!

Name:	001.jpg
Size:	45,7 KB
ID:	508311

Name:	002.jpg
Size:	49,2 KB
ID:	508312

Name:	003.jpg
Size:	55,6 KB
ID:	508313

Name:	004.jpg
Size:	52,1 KB
ID:	508314

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
              Kan inte låta bli att lägga in en härlig fågelfigurin jag fick hem idag. Helt underbar. Köpt på Tradera. Höjd 18cm bredd 23cm vikt 1,8kg.
              Signerad Marcolin Sweden B-56. Håll till godo!
              Stort grattis! Den är jättefin! Trevligt att den hamnade hos dig, i ett gott FM-hem!

Jag höll ett öga på denna auktion, och var lite sugen på att bjuda men tänkte sedan att jag har ju mina två fåglar på en vas (inlägg 2017), så det får vara bra med det för tillfället.

Fågelfigurin 1,8 kg, B-850 1,8 kg ..... min M-340 705 g .... här krävs moteld! Jag har i mina gömmor något som väger 2870g ... och som ännu inte visats i sin helhet i FM-tråden. Jag har visat en närbild tidigare (inlägg 2018), men då var det ingen som undrade vad det föreställde!

Comment

• Hej Alegni!

Tack! Tittade till närbilden i inlägg 2018 och jag kom ihåg att jag tyckte bilden var jättehäftig. Var inte medveten om att det var en icke tidigare visad sak. Nu är jag väldigt nyfiken. Vad är det för något. Hm, nästan 3 kg. knappar men enkelknäppt. Ja, den går jag i nuläget bet på. Kan man få se den? Nyfiken! Ja!

Mvh. Birger!

Comment

• Ronneby eller

Kan det här vara en FM eller ser ut att vara en sköldpadda 19 cm lång 11 bred. Färgsättningen stämmer ju bra. Men den är planslipad i bakdelen 3 st vinklar är det slipad. Svårt att få till en bra bild av slipningen. Tack på förhand . mvh Cobe
                  Bifogade filer

Comment

• Hej Cobe!

Din sköldpadda är definitivt FM-Ronneby. En B-866 190mm färgkod 31. Klar-grön-lila i neodymuimglas. Pröva att hålla sköldpaddan under ett lysrör, då får du fram helt annorlunda färger! Ang. den kapade bakdelen. Det är väl Hirvis sak att svara på igentligen men jag tror att punteln suttit i bakänden. Hirvi kan sånt bättre. Grattis till en fin sköldpadda. Jag har inte sett den i den färgen tidigare.

Mvh. Birger!

Comment

• Nu ser jag ju inte alla detaljer på den, men det ser ut som pipan (spiken)
                      suttit där som slipningen är gjord, så någon puntel behövdes inte som jag ser det.
                      Hirvi
                      SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Jag har lite svårt för teknikaliteterna. Som jag sa i inlägget. Hirvi ska svara på detta! Tack hirvi. Vi menade i alla fall samma sak. Jag kunde bara inte uttrycka det formellt riktigt.

Mvh. Birger!

Comment

• Tack ska ni ha för hjälpen birger och Hirvi. Ja det var ju planslipningen som gjorde mig lite brydd för annars så stämde det bra. Ja jag hittade den i dag på kupan här där jag bor .Enen gång tack för hjälpen. Mvh cobe

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
                            Tittade till närbilden i inlägg 2018 och jag kom ihåg att jag tyckte bilden var jättehäftig. Var inte medveten om att det var en icke tidigare visad sak. Nu är jag väldigt nyfiken. Vad är det för något. Hm, nästan 3 kg. knappar men enkelknäppt. Ja, den går jag i nuläget bet på. Kan man få se den? Nyfiken! Ja!

Inlägg 2018 var en liten aptitretare!

Här kommer då min Angelfish, 2870 g, ca 30 cm.
                            signering i botten: Marcolin Sweden M-614-30

Till min glädje är den även signerad av Josef Marcolin själv, samt numrerad 18/250.

.
                            Bifogade filer
                            Last edited by alegni; 2011-02-11, 23:20.

Comment

• Hej Alegni!

WoW!!! Det var nog den hitintills snyggaste Marcolin fisk eller figurin, alla kategorier, som jag sett. Ett helt underbart hantverk. Riktigt roligt också att Josef signerat den och att den är gjord i en begränsad upplaga. Stort stort GRATTIS!!!!

Mvh. Birger!

Comment

• Riktigt stor maffig pjäs alegni, har du flera med sådan signering, eller är det riktigt ovanligt?
                                Hirvi
                                SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

Working...
                                X