Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FM Konstglas Ronneby / Marcolin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
    Lite annorlunda svan, vet inte om den har varit med tidigare.
    Fin svan, Maria. Grattis! Tittar på fågelns näbb, och det ser inte ut som samma typ av näbb som Birger har på sin svan. Är näbbet annorlunda, eller beror det på att du har fotat din svan i en annan vinkel?

Birger: Jag har letat efter din svan i FM-tråden, men hittar den inte. Jag tror inte du la in den i FM-tråden.

Comment

• Ursprungligen postat av birger Visa inlägg
      Har också några nyförvärv att redovisa. Var ute på en loppisrunda för 14 dagar sedan och hittade flera godsaker än de jag hittills redovisat. Här kommer en härlig fransk bulldog i klarglas. Skönt, tycker min andra, i grönt och klarglas, äntligen någon att leka med. Samt en härlig fågel i blandade färger som faktiskt är tjusigare i verkligheten.
      Grattis till nyförvärven. Härlig fågel, och dina bulldoggar ser så söta ut tillsammans. Dom ser verkligen ut att trivas i varandras sällskap!

Comment

• Ursprungligen postat av Gaspadin Visa inlägg
        Tack Birger,kul att jag gissade rätt på din spov precis som Alegni!
        Här är bilder på min spov,lite nättare i modellen än din.
        Kul att vi båda är på hugget! Vi får se vad Birger hittar på nästa gång!

Din spov är jättefin! Långt fint näbb! Vi ser dom med lite olika längd på näbben.
        Vi säger alltid C-636 när vi ser en spov men jag undrar hur C-637 resp. C-638 ser ut?

Comment

• Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
          Ja då blev man blåst igen på Spoven, lite märkligt om den är märkt som spov
          med det tjocka näbbet, jag tycker den mer liknar en Havssula
          Hirvi
          Du skriver "det tjocka näbbet", men titta på Gaspadins spov. Där är det långt och smalt. Knepigt att artbestämma fåglar.
          Ibland när man ser föremål så kan man undra vad det föreställer? Som i följande tråd

Comment

• Hej Alegni!

Tack! Ja visst är "vovvarna" fina och den lilla pippin oxå. Du har rätt den kom aldrig in på tråden utan låg som en separat gissning. Konstigt hur man kan röra till saker och ting ibland. Men ingen skada skedd. Jag håller med dig om att det skulle vara intressant att se hur C-637-8 ser ut.

Mvh. Birger!

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
              Fin svan, Maria. Grattis! Tittar på fågelns näbb, och det ser inte ut som samma typ av näbb som Birger har på sin svan. Är näbbet annorlunda, eller beror det på att du har fotat din svan i en annan vinkel?

Birger: Jag har letat efter din svan i FM-tråden, men hittar den inte. Jag tror inte du la in den i FM-tråden.
              Min är fotad från andra sidan, den har kanske aningen kortare näbb, liknar en knölsvan. Men visst ska det väl vara samma svan.
              I’m a real mean bitch!

Comment

• Ursprungligen postat av Maria Visa inlägg
                Min är fotad från andra sidan, den har kanske aningen kortare näbb, liknar en knölsvan. Men visst ska det väl vara samma svan.
                Ja, det är samma svan.

Som Hirvi sa i Birgers gissningstråd .......

Ursprungligen postat av Hirvi Visa inlägg
                På denna svanen har dom lagt på näbben,
                men alegnis svan har utdragen näbb.
                Hirvi
                Jag bara reflekterade lite över näbb och variationer.

Comment

• Ursprungligen postat av alegni Visa inlägg
                  Kul att vi båda är på hugget! Vi får se vad Birger hittar på nästa gång!

Din spov är jättefin! Långt fint näbb! Vi ser dom med lite olika längd på näbben.
                  Vi säger alltid C-636 när vi ser en spov men jag undrar hur C-637 resp. C-638 ser ut?
                  Hej Alegni!

Funderade lite kring det här med beteckningarna på spovarna och hur en C-637 eller C-638 ser ut. Jag har själv en annan spov som är c. 20,5cm. Kan det vara en C-637. 220 ametist/blå. Lägger in några bilder. Skulle vara roligt att höra din och övrigas åsikt om den.
                  Mvh. Birger!
                  Click image for larger version

Name:	001.jpg
Views:	1
Size:	36,8 KB
ID:	507465

Name:	004.jpg
Size:	41,6 KB
ID:	507466

Comment

Funderade lite kring det här med beteckningarna på spovarna och hur en C-637 eller C-638 ser ut. Jag har själv en annan spov som är c. 20,5cm. Kan det vara en C-637. 220 ametist/blå. Lägger in några bilder. Skulle vara roligt att höra din och övrigas åsikt om den.
                    Tack för fina bilder. Jag kan inte säga något om din fågel, men det skulle kunna vara C-637.

Jag satt förresten precis och tittade runt i tråden, och begrundade följande fåglar, och funderade över artikelnummer.

Comment

• Hej Alegni!

Intressant! Rainbows fågel tycker jag påminner väldigt mycket om min men när jag ser Marias så får jag lite vibbar på häger. Tycker halsen är smalare och lite längre samt att huvudform och näbb drar mer mot just häger. Otroligt vackra fåglar båda 2. Det skulle vara roligt att få måtten på Rainbows fågel.

Mvh. Birger!

Comment

• Hej FM-Vänner!

Fick hem en riktigt kul grej idag! Fm-Ronneby är det men vad?
                        Gissa på!
                        Mvh. Birger!

Name:	009.jpg
Size:	83,8 KB
ID:	507497

Comment

• Gissar på vas
                          Hirvi
                          SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Nej, nej! Inte i närheten.Försök igen!

Mvh. Birger!

Comment

Hej Hirvi!

Nej, nej! Inte i närheten.Försök igen!

Mvh. Birger!
                              Jo Jo! Lampfot.
                              Hirvi
                              SVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/

Comment

• Hej Hirvi!

Nej, nej! Inte lampfot. Försök igen!

Mvh. Birger!

Comment

Working...
                                X