Ursprungligen postat av Peter S
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vilken besvikelse...
Collapse
X
-
Där är gränsen passerad för mej, den enda Schäfern jag har här i huset, är livs levande.
-
Hemskt, det kan inte vara sant! skulle en vit vanlig mugg med öra bli snyggare för att det var en tax och fulare om det var en pudel?Ursprungligen postat av Peter S Visa inläggJo, jag tycker också det hade varit bättre utan. Min fråga var främst ett eko från dem som inte kan skilja på estetiskt värde och "subject matter". Dvs att ifrågasätta ditt förhållande till objektet i motivet och inte motivet i sig. Det är en semantisk fråga av högsta rang. Yttrar sig bl.a. hos hundägare som tycker att alla föremål blir vackrare om en hund (av rätt ras!) dekorerar föremålet.
nåja, smakerna....är olika!
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Det står bara of.N.1546.A2.0.Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggJag skulle gärna ha vasen trots att jag har problem med plats just nu.
Tycker det verkar som en Landbergsvas Bör även stå en signering under vilken som graverat den.
Den är graverad med koppartrissa och carbodurundumpulver. Var högsta mode under 40-talet. Tänk på att utbildningen för dessa gravörer ofta var ett 10-tal år innan man blev mästare i detta yrke.
DG
Den där skålen är något helt annat. Den blå fyrverkeriskålen är med på min topp 3 över antikviteter jag skulle vilja äga.Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggVad vore den här utan gravyr
Lite svårfotograferad på sin plats
DG
Skönt att någon förstår vad jag menar.Ursprungligen postat av Peter S Visa inläggJo, jag tycker också det hade varit bättre utan. Min fråga var främst ett eko från dem som inte kan skilja på estetiskt värde och "subject matter". Dvs att ifrågasätta ditt förhållande till objektet i motivet och inte motivet i sig. Det är en semantisk fråga av högsta rang. Yttrar sig bl.a. hos hundägare som tycker att alla föremål blir vackrare om en hund (av rätt ras!) dekorerar föremålet.
Gravyren är säkert gjord enligt konstens alla regler men det hindrar inte mig från att tycka att motivet är fult fult fult och att vasen var/är en besvikelse.Så är det.
Comment
-
före sin tid... umm fattar jag fel eller är inte homo sapiens den dominerand människan och har så varit rätt länge?Ursprungligen postat av LasseC Visa inläggKan tillägga att Hald ritade Fyrverkeriskålen 1921. Om Du tycker att människorna ser lite moderna ut , kan det väl bero på att Hald och Gate var lite före sin tid
Håll med om att den är tjusig
DGlivet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!
Comment
Comment