Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken besvikelse...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Vilken besvikelse...

Köpte en fin vas på en favoritloppis, märkt of.N.1546.A2.O, allt frid & fröjd tills jag kommer hem och diskar den och ser att den har en dekor. En unge som plockar blommar...

Så går det när man har bråttom.
    Bifogade filer
    Så är det.

nu förstår jag inte hur du menar, detta barnmotiv var ju fint graverat poppulärt motiv och inga dedikationer med årtal och annat,tror inte att landbergarn blev mindre värd tvärtom
    behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.

Comment

Förstår inte heller besvikelsen... Det är ett motiv som skall vara på vasen!

Comment

Ursprungligen postat av harley Visa inlägg
        nu förstår jag inte hur du menar, detta barnmotiv var ju fint graverat poppulärt motiv och inga dedikationer med årtal och annat,tror inte att landbergarn blev mindre värd tvärtom
        Inte populärt hos mig...

Ursprungligen postat av Bay Åkerblom Visa inlägg
        Förstår inte heller besvikelsen... Det är ett motiv som skall vara på vasen!
        Jag menar att jag hade inte köpt vasen om jag hade sett motivet, tycker att det är ett fult motiv.
        Så är det.

Comment

Annna, det är lockande att ställa frågan "Vad har du emot barn, då?"

Comment

Ursprungligen postat av Peter S Visa inlägg
            Annna, det är lockande att ställa frågan "Vad har du emot barn, då?"
            Men nu blir jag fundersam?
            Är det bara jag som tycker att motivet förfular vasen?
            Så är det.

Comment

Troligen är det sippor av något slag som plockas.

Comment

Ursprungligen postat av Annna Visa inlägg
                Men nu blir jag fundersam?
                Är det bara jag som tycker att motivet förfular vasen?
                Jag tycker det graverade motivet ser välgjort ut. Kan du visa en tydligare bild på det. Motivet förfular inte vasen alls. De hör ihop. Det finns en mängd av dessa vaser i olika modeller med varierande motiv. Alla motiv är inte som detaljerade eller välgjorda, men av det lilla jag ser, tycker jag det ser väldigt bra ut.
                Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Jag skulle gärna ha vasen trots att jag har problem med plats just nu.
                  Tycker det verkar som en Landbergsvas Bör även stå en signering under vilken som graverat den.
                  Den är graverad med koppartrissa och carbodurundumpulver. Var högsta mode under 40-talet. Tänk på att utbildningen för dessa gravörer ofta var ett 10-tal år innan man blev mästare i detta yrke.
                  DG

Comment

Vad vore den här utan gravyr
                    Lite svårfotograferad på sin plats
                    DG
                    Bifogade filer

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                      Vad vore den här utan gravyr
                      Lite svårfotograferad på sin plats
                      DG
                      Är skålen av G. Syrén?

Comment

Nej Äjth Den är mycket äldre. Det är Hald:s Fyrverkeriskål med ett omfattande gravyrarbete. Den finns även med blått överfång. Då är den ännu tjusigare.
                        DG

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                          Nej Äjth Den är mycket äldre. Det är Hald:s Fyrverkeriskål med ett omfattande gravyrarbete. Den finns även med blått överfång. Då är den ännu tjusigare.
                          DG
                          Människorna såg lite moderna ut, därav frågan.

Comment

Kan tillägga att Hald ritade Fyrverkeriskålen 1921. Om Du tycker att människorna ser lite moderna ut , kan det väl bero på att Hald och Gate var lite före sin tid
                            Håll med om att den är tjusig
                            DG

Comment

Jo, jag tycker också det hade varit bättre utan. Min fråga var främst ett eko från dem som inte kan skilja på estetiskt värde och "subject matter". Dvs att ifrågasätta ditt förhållande till objektet i motivet och inte motivet i sig. Det är en semantisk fråga av högsta rang. Yttrar sig bl.a. hos hundägare som tycker att alla föremål blir vackrare om en hund (av rätt ras!) dekorerar föremålet.

Comment

Working...
                              X