fyndade denna skål idag på loppis någon som har en aning om hur den är gjord, och eller vart?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
konst eller konstigt?
Collapse
X
-
den där skålen var snygg i kristall och som det ser ut syraetsat eller blästrat den skulle kunna vara designad av gerda strömberg hoppas rebello tittar in han vet mycket, det ser i alla fall ut att vara funkis stil eller art decoLast edited by harley; 2008-08-31, 22:45.behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
-
den har en alldeles underbar klang och är naggfri så tror inte det var ett dåligt fynd i alla fall. men är som sagt var sååå nyfiken på att få veta nått om den =))
för mej så är historien kring objekten många gånger mer intressantt än själva grejjen =))livet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!
Comment
-
jag tycker du gjorde ett klipp när du köpte den på en loppis den är ju helt klart av hög kvalitetUrsprungligen postat av Fireflites Visa inläggden har en alldeles underbar klang och är naggfri så tror inte det var ett dåligt fynd i alla fall. men är som sagt var sååå nyfiken på att få veta nått om den =))
för mej så är historien kring objekten många gånger mer intressantt än själva grejjen =))behandla mig bra så behandlar jag dig bättre behandla mig illa skyll dig själv.citerat av R.S.B.
Comment
-
vet inte om du sett mitt jätterop på hjälp, handlade grejjer så in i norden och behöver hjälp att art bestämma dom så att säga.... kikar du på grejjerna så tror jag att ganska många är av ganska bra klass. har bara hunnit diska och fota ca 1/3 än har hela huset fult med galna hanhundar just nu.... och två löptikar *s*
mycke att bita i som startlivet är som regnet! antingen duggregnar det eller så regnar det inte ett dugg!
Comment
-
Hej Fireflites!
Har tittat på ditt fat och skålen, jag är ju inte så bra på var och vilka glasbruk som gjort olika glas, jag samlar ju inte mycket själv, Fåglaviksglas och olika tekniker på glasframställning det är väl mitt gebit,
men din skål ser ju ut att vara djupslipad blykristall, och syraetsad, den slipningen blev ju poppis i början av 1900talet, vet inte glasbruk
Dom pressade faten vet jag inte, det borde vara någon PESare som har kurant på dom, vi får hoppas på svar.
HirviSVERIGE är en del av Dagsnäs Hornborgasjön! hemsida http://www.faglaviksglas.se/
Comment
Comment