Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lökflaska?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Ni är roliga, skulle jag vara förtröden på en flaska jag inte tror på, dessutom så än om jag trott på den så gör det ingen skillnad.
    Jag har köpt vissa flaskor i 40 år och då har jag alltid kakylerat med att dom är lätta att nytillverka eller inte.
    Så är det för mig... och detta har gjort att jag inte har någon lökflaska överhuvud taget, det har alltid funnits något som varit bätter i mina ögon.
    Jag tror TN har en charmig lökis som jag också skulle kunna ha, denne vill vara säker på sin sak och frågar inte andra utan går sin egen väg.

Får slänga in enbild av "glas" som dom inte efterapar i första taget, ännu i varje fall.

Comment

Bild!!!
      Bifogade filer

Comment

Då lade jag mig OK. 300:-.
        Om den är såpass gammal som 1750-70 så är den det äldsta föremål jag äger!
        Det är ju lite häftigt.
        Gud gjorde några perfekta huvuden,
        resten satte han hår på.

Comment

Ursprungligen postat av Hektor Visa inlägg
          Bild!!!
          Mediokert Böhmiskt glas som inte är värt att kopiera i mitt tycke.
          Men det var ju i princip vad du själv sade.

Skulle allt glas vara kopierat så skulle det i varje källare sitta en frippe och blåsa glas. Men så är det nog inte. Vad är det som styr vad som skall kopieras?

Inte kan det vara att de får bra betalt, för det får de ju uppenbarligen inte.

Jäklar jag kom just på att det kan sticka i ögonen på någon om jag säger mediokert. Historiskt sett har det gjort det. Jag ändrar mig till massproducerat Böhmiskt glas. Inte alls mediokert
          Last edited by Lars Kallin; 2007-04-14, 20:52.

Comment

Hade varit intressant att höra från omgivningen varför "kullen" är så avancerad, en riktigt djuplodad redogörelse där det framgår varför.
            Eller det var bara så att dom älskade att göra flaskor som inte rymde något med massor av glas i förhållande.
            Nä jag anser att denne flakan får hålla sig långt uta på landet där det inte ifrågasätts så mycket. Det är en Tradera flaska där är den i gott sällskap med allt annat som är lite diskutabelt.
            Allt ovanstående är givetvis mina tankar endast beroende på att jag är så missunsam.

Comment

Sen måste jag nog hålla med Hektor till viss del. Jag tror nog flaskan är äkta. Den är däremot inte speciellt intressant då den är synnerligen vanlig.

Men hade jag funnit den på en loppis för 300 bagare så hade jag gladeligen köpt den. Sannolikheten att finna den på en loppis i sverige är otroligt liten.

Man får grattulera till köpet. Det är ju som du säger, den är ju troligen den tidigaste flarran du har i din ägo.

Comment

Där har vi det Kallin, detta glaset är det tydligen bara jag som tycker om och det är jag glad för.
                Jag vet inte vad du har för referenser när det gäller glas men dom skulle skulle verkligen vara intressanta att skåda.
                Kallin om du anser att glaset är mediokert förstår jag mig inte på "någon ting".
                Jag tycker nu att Kallin skall visa vad han har för kriterier för att glas inte skall vara mediokra.
                Har du många som är bättre, eller dom är över huvud taget ingenting att ha enl .ditt tycke?

Comment

För att kunna avgöra det så måste jag få en bild som man kan uttyda.
                  Alla bilder är ju mixtrade med. kan det vara för att alla tvivel skall suddas ut?

Ge oss en riktig bild. Inte något som är knyckt från nätet. Något som du har i din egna samling och som du kan stå upp för utan att fixa bilden till oigenkännlighet.

Vad jag har har du säkert sett till leda redan.

Comment

Jaha Kallin jag såg att glaset var massproducerat Böhmiskt glas, Har du sett mycket i den vägen, med graverade reflexer i fönstren?
                    Dessutom är det inte Böhmiskt över huvud taget.
                    Så det är nog dax att tänka till lite extra, på tal om massproducerat är det någon nackdel? Nämn då hur det är med flaskor, om det finns något som är mass... så är det väl flaskor... Phu?

Jag tro Kalling är lite trött!

Comment

Som sagt.

Bilden är ju trixad med så man kan ju inte se vad det är.

Ös ut lite bra material som inte behöver trixas med för att vara bra.
                      Så skall jag nog säga vad jag tycker.

Comment

Om jag hade tagit med hela bilden så hade ni blivit så avundsjuka, som man känner sig själv känner man andra.
                        Vill bara bespara er lite lidande, jag vet ju hur svåra plågor som kan skapas.
                        Nu börjar jag också bli lite trött, det är minsann inte lätt att fixa med bilder från nätet.
                        Ha ha!

Comment

Her er fotos af et loppisfund ifrån DK til 10,- DKR. Denne geneverflaske som har hollandsk oprindelse kan godt være udført i Nordtyskland, hvor der var mange glashytter som gjorde flasker til NL-kunder.

Den er formentlig fra perioden 1790 - 1810. Et godt køb!
                          Bifogade filer

Comment

Ja avundsjuka är ju ett svårt tillstånd.

Men som sagt. Lite oredigerade bilder så skall du nog få svar på tal. Men det törs du kanske inte för då ser ju alla de eventuella brister som kan finnas där.

Varför står du inte för dina saker som alla andra som delar med sig av sina saker?

Jag lovar att vara snäll mot dig

Comment

Ang. galset så vt jag redan vad folk tycker och det vill jag att dom skall fortsätta med, Kallin du har faktist gjort mig en stor tjänst.
                              Det är och förblir bara massproducerat som ingentig är att ha.
                              Kallin du som är lite hadderittan är denna Böhmisk, den är tillfixad så det kan vara svårt men jag tyckte den blev så bra justså här, kan man hjälpa att man schabblar till det någon gång?
                              Bifogade filer

Comment

Ja man ligger här och krälar i leran. Har bara bristfälligt mög, så är det för oss minder bemedlade i den antika världen.
                                Men den enda anledningen till att man är som man är bottnar i att man alltid köper dyrt, i.o.f.s. så ångrar jag aldrig något köp eftersom jag så fort glömmer vad jag betalt.
                                Min far sa alltid. priset glömmer man man att man köper skit det glömmer man inte.
                                Och för min del är mitt Böhmiska glas som inte är Böhmiskt skit hur mycket omgivninen än tycket detsamma.

Comment

Working...
                                X