Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blått

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Hittade i mina gömmor en blå flaska som jag tror är lite ovanlig. Den är nog inte så fasligt gammal men jag skulle tippa på 20 talet ungefär.Det står
    F. Ahlgrens Tekn. Fabrik Gefle på den. Samma firma eller en föregångare till de som idag tillverkar Sveriges mest köpta bil ? Kom gärna med info om ni vet något. (spekulationer är självklart också välkomna)

Björnen på bilden har inget med det hela att göra. Han ville bara visa upp sig för Kecke
    Bifogade filer
    Last edited by Björn L; 2007-02-25, 23:42.
    Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Ursprungligen postat av Björn L Visa inlägg
      Det står
      F. Ahlgrens Tekniska Fabrik Gefle på den. Samma firma eller en föregångare till de som idag tillverkar Sveriges mest köpta bil ? Kom gärna med info om ni vet något. (spekulationer är självklart också välkomna)
      Jag vill minnas att det var så att "bilarna" var resultatet av ett misslyckat experimet när Ahlgrens skulle ta fram en ny substans.
      De bästa upfinningarna brukar ju komma till så.
      "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
      Konfucius

Comment

Det låter mycket troligt. De har ju funnits ganska länge i Sverige och mig veterligen var de först med den typen av godis dvs seg/skum substans eller vad man skall kalla det.

Comment

Vet inte vad den kan ha innehållit, men hittade den här bilden där säkert Din flaska är med. Bilden går tyvärr inte att förstora, men finns på adressen

Bifogade filer

Comment

Tackar för det fina tipset !

Comment

Här är en blå flaska som innehållit något som man inte förknippar med flaskor
              DG
              Bifogade filer

Comment

Tack för Björnbilden, Björn, den var trevlig.

Comment

Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägg
                  Här är en blå flaska som inte Kecke har. Nu får Du klura lite på vad det är
                  Ha det bra
                  Nu har jag den. Tack, tack.
                  Jag har fyllt den med godis så färgen kommer inte riktigt till sin rätt, får nog snabbt äta upp allt.
                  Bifogade filer

Comment

Roligt att Du gillade den och att den äntligen kom "hem". Den kom ju till användning direkt
                    Lasse

Comment

Working...
                    X