Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Blått

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Blått

Tycker blått gör sig så bra mot vintern som kom igår.
    Bifogade filer

Det är väl så att innehållet i stora flaskorna har blekt varje strå.

Du tycker inte det blir lite enformigt men enbart blått på rad?

Comment

Stråna har naturen själv åstadkommit och vad gäller blått så har jag precis "möblerat om" i fönstren (enda ställena som det går att möblera om här) och passade på att ta en bild innan allt blått förpassades till bättre ställe. Dvs: ett större fönster med MASSOR av blått. Blått kan man aldrig få för mycket av.

Comment

Det här passar en BlåååÖgd. Vackert.
        Hälsn från andra sidan skogen

Comment

Vackert fönster Kecke, det blå tar sig väldigt fint mot vintern som nu bäddar för sig.
          Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Tycker blått är flott. Grönt är skönt, rött är sött, gult är fult, blått är flott, är vad jag kommer på just nu. finns säkert fler.

Comment

Blått är verkligen flott! Har alltid gillat den färgen, och nu är den modern också, blå stenar är bland de dyrare på ädelstensmarknaden numera. Kan jag sno en flaska och slipa juveler av den istället?

Comment

Hmm....om jag var ägare till Hope-diamanten så skulle jag väl vara modern då.

Comment

Moder till vem då?

Comment

Modern till några av världens rikaste ungar kanske? Jag kan inte föreställa mig vad som skulle krävas för att få köpa loss Hope-diamanten ifrån Smithsonian!

Blev sugen och sökte runt lite efter blå glasflaskor med lite ålder, och bortsett ifrån det man brukar se ifrån Nailsea så fanns det inte så hiskeligt mycket att tillgå verkar det som. Hittade dessa med Googles bildsökning.

Den första är förmodligen från Egypten, 1000-1100-tal.

Den andra är från Alpområdet, 1690-1720.

Den tredje är äldst och är från Kristi födelse och ett sekel framåt eller så.
                    Bifogade filer

Comment

Även jag hittade något blått. Stor och präktig men inte rengjord.
                      Bifogade filer

Comment

Den var inte dålig. Lustig topp har den också.
                        Har du något att berätta om den?

Comment

Oj! Häftig! Men vad är det för något? Och vad består korken av? En torkad kakaofrukt?

Comment

Man skall inte luras men kunde inte låta bli. Flaskan är bara 3 cm. hög. Har säkerligen innehållit några droppar parfym av fin sort. Ber om ursäkt.

Comment

Får väl komma med ett litet blått bidrag. Samtliga kommer från ett mycket litet bryggeri utanför Hällefors. (Nygårds Bryggeri) De har puntelmärke i botten och har innehållit essenser.
                              Bifogade filer
                              Kommer jag med lösningen eller är jag bara en del av problemet ?

Comment

Working...
                              X