Ännu en Denna är okänd för mig Trodde att det var Nybro Kristallsliperi men när jag titta på bilder på flerohopps slipade glas så fanns "blomman" där. Etikettresten säger mig inget tyvärr. Forskningen går vidare
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Parfymglas och därmed besläktade flaskor
Collapse
X
-
Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Spontant: Studioblå!Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggHar inte köpt några som jag vet var de kommer ifrån utan går helt efter hur de ser ut. Tycker om när de föreställer något, såg du som var danska som lades ut för någon vecka sedan?
Här är en tjeckisk variant, vet inte vad den blå färgen kallas för.Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Jag har för dåligt med material hemma för att kunna säga nåt om burken men när museét öppnar för säsongen ska jag försöka komma över mer, jag vet att de har många kuranter speciellt när det gäller parfym och liknande.Ursprungligen postat av LasseC Visa inlägghar tagit några bilder till. Här är en burk för någon typ av kräm eller salva. De här burkarna finns också i Orrefors katalog. Men jag tror också att Limmared hade dessa eller hur Legion. Det finns ingen gänga utan locket ligger bara som i en fals.
Comment

Comment