Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Punschkaraff.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Punschkaraff.

34 cm. hög med proppen. Slipat puntelmärke på såväl karaffen som proppens översida.
    Under "textrutan" längst ned till höger står EDA.
    Utgår därför från att den är blåst på Eda?
    Bifogade filer
    Gud gjorde några perfekta huvuden,
    resten satte han hår på.

Hejåhopp! Den var inte dum!
    Snälla, lova att du fyller den med punsch och har den framme!
    "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
    Konfucius

Comment

Usch!
      DG

Comment

Kul att du också hittade en likadan som den jag hade. Min var inte märkt med Eda, men din är alla gånger tillverkad där. Ser att din propp är annorlunda än den jag hade, undrar vilken som är orginalet?

Comment

Proppen är perfekt inslipad och ser ju ut som karaffen - inverterad!
          Dessvärre tycker jag inte om Punsch men kan nog komma på något att ha karaffen till. Blomvatten, kanske.
          Gud gjorde några perfekta huvuden,
          resten satte han hår på.

Comment

Min passade också bra, men helt klart ser din ut att vara bättre till formen.

Comment

Blomvatten så barbariskt Jag ryser
              DG

Comment

Flickor kanske tycker om punch till kaffet.
                Jag kan tänka mig en Cederlunds torr till kaffet.
                DG

Comment

Den svenska punchkulturen har urholkats! Mycket troligtvis på grund av att folk i allmännhet inte känner till annan punch än den vedervärdiga Carlshamns Flagg. Vad skall man dricka annat än punch till pepparkakor med blåmögelost?Tyvärr har min favorit Platins utgått ur sortimentet
                  Punch är gott!!
                  ¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Comment

Tur att det finns någon mer som vill höja fanan för punschens bevarande! Jag saknar mest Grönstedts, den hade riktigt bra Arracssmak.
                    Vad är en Valborg utan punsch?

Comment

Det hade gått mig förbi att Platins utgått ur sortimentet. Jag tycker vi lever i ett förfall när sådana här kulturnischer försvinner.
                      DG
                      PS Flaskan är dösnygg Vill gärna ha en sådan DS
                      DG

Comment

Ursprungligen postat av brodertuck Visa inlägg
                        Den svenska punchkulturen har urholkats! Mycket troligtvis på grund av att folk i allmännhet inte känner till annan punch än den vedervärdiga Carlshamns Flagg. Vad skall man dricka annat än punch till pepparkakor med blåmögelost?Tyvärr har min favorit Platins utgått ur sortimentet
                        Punch är gott!!
                        Då även jag är en stor vän av punschen ber jag att försynt få påpeka att svensk punsch vanligen stavas med ett "s", om inte annat så för att skilja det från amerikanska häxblandningar...

Även jag saknar Platins, men har trogna leverantörer av det lokala hopkoket "Uardapunsch", som faktiskt salufördes på Systemet ett tag...

Comment

Den överlägset bästa punschen (i min smak) är Facile. Bör tilltala en gammal invand platinsgom.
                          Som gjuten till grönmögelosten. Inte så söt som de andra och definitivt mer komplex.
                          "Att veta när man vet något och att veta när man inte vet något, det är kunskap."
                          Konfucius

Comment

Grönsteds Blå finns väl kvar?

Comment

Finns den? Jag har frågat efter den flera gånger i Högdalen - de tror att jag vill ha Konjak! Jag hittade den inte i katalogen heller.

Comment

Working...
                              X