Ursprungligen postat av brattensby
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Mini fårsax?
Collapse
X
-
Tack för det Lars HUrsprungligen postat av Lars H Visa inläggDå får jag be dig om ursäkt
Jag önskar Dig nu en skön helg!
Comment
-
Är rätt övertygad om att vi människor alltid försökt anpassa verktygen efter oss själva och de uppgifter vi velat lösa, om vi har förmågan. En liten sax kan handla om att den haft ett speciellt användningsområde, var anpassad för en yngre person, eller att någon kanske trivdes med att använda en mindre ullsax. Min teori.
Mvh
Comment
-
Det köper jag med ull och hår...Ursprungligen postat av John Doe Visa inläggÄr rätt övertygad om att vi människor alltid försökt anpassa verktygen efter oss själva och de uppgifter vi velat lösa, om vi har förmågan. En liten sax kan handla om att den haft ett speciellt användningsområde, var anpassad för en yngre person, eller att någon kanske trivdes med att använda en mindre ullsax. Min teori.
Mvh
Mycket troligt att det är så enkelt.
Comment
-
KarseUrsprungligen postat av Surmasen Visa inläggVad har denna använts till?
Med skärpa som på ett rakblad och endast 11 cm lång kan man klippa så tunnt och fint med fina snitt.
Någon som har en aning?
Comment
-
En växt hose???????
Mvh
Comment
-
ja den lille grønne en man kommer ovenpå æg. Børn sår dem i vat og to dage efter har man den lille grønne plante.
Saksen er ikke særlig gammel - jeg husker dem fra en 20 år siden - jeg vil tro at de blev solgt som et sæt - bakken til at vokse i, frø til at så & saksen - bare tilsæt vand og sol. Så er de klar til æg.
Saksen er i jern - læg den hvor den udsættes for vejret så ruster den hurtigt. Derfor det gamle udseende.
Tænk på skarpheden som et barberblad - lyder det antikt??Last edited by hose; 2010-04-11, 08:34.
Comment
Comment