Häftigt LS
Det huset skulle jag ha här på sluttningen Har en kompis som är trapper i Alaska hans hus ser ungefär ut som detta ibland går björnarna i ide under huset. Kul att se dig tillbaka på forumet..
Det ser ut som om översta gångjärnet på dörren kommit på fel håll, så lite kan göra så mycket. Det får har fixa till, blir ej godkännt av Eliten.
På fel håll, hur kan något symmetriskt komma på fel håll?
Låset på bilden har säkert 150 år på nacken, vore jag proffs så vore det 220 år gammalt.
Men inte skulle denne man ha några som helst svårigheter att tillverka ett 300-årigt lås i morgon, men för hans del sätter moralen och det faktum att han värderar människor före penningar vissa gränser. Ovesäntligheter kan tyckas, men vesäntligt är att jag och "grannkäringa" ska dit och inmundiga en mugg kaffe med tilltugg i morgon, atmosfären är obetalbar. Tycker i alla fall undertecknad.
C R, när, eller om, du kikar nedöver blir det en ordentlig dos kaffe till dig också. Hos du vet vem.
L.S. fattar du inte vad jag menar resp. ser du inte "felet" så blir jag besviken.
Får väl förklara: Det har inte med symetrin att göra utan med bågformen som har blivit sådan att den "skär" sig.
Översta gångjärnet ser enl. mitt tycke ut som den berömda påsen nötter.
Får väl fortsätta mitt klargörande: Översta gångjärnet skulle ha samma längd på bågarna som det under då hade jag varit nöjd med utseendet.
Men i dagens läge skall man inte begära för mycket eftersom vissa konstnärliga gener gått förlorade hos folket.
Var en smed här som tillverkat en på väggen hängande ljusstake där nederdelan var en kringla som precis liknade en hundskit.
Varje gång jag hälsade på nya ägaren till "hundskiten" blev jag så full i skratt så det blev pinsamt. Så fort jag tittade på den började jag skratta. Den försvann efter ett tag, multnade väl bort.
Fy fa för "smeder" utan den minsta konstnärliga ådra, så katastrufalis är det dock inte i detta fallet.
Låset ser fint ut och ser oxå ut att fungera väl. Smeden skulle aldrig lämna ifrån sig ngt hafsverk, eller hur...? Gångjrnens utformning och olikhet gör dörren än mer charmig. (kan man förvänta sig någon bild inifrån? när kaffet är drucket?) Detta är ju rena barndomsdrömmen. Får kompisen ont om slantar kan ha köra med visning och ta inträde! Jag skulle gärna betala.
Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...
Hur skulle det vara om "någon" tog till sig gamla tiders konstnärlighet och inte bara körde på i någon sorts, aj aj det är så charmigt med lite olikheter.
Hade översta gångjärnet varit överdrivet svängt i förhållande till det under då hade man kunnat vara positiv.
Och kom nu inte med något åt "smaken är som....." för det går vi inte på.
Allt från förr har en speciell konstnärlig prägel som fortfarande tilltalar men som vissa ej har förstånd till att se.
Och har man inte det då kan man gå på vad som hälst och det gör dom flesta också.
Vad tusan... det verkar som om du AF inte skulle hålla med mig i allt, fy skäms!
Det är i sådan här fall man sållar agnarna från vetet inom den konstnärliga seendet, det har nu visat sig att AF också är vete (förutom Jag).
Eftersom jag bor i en gamml allmoge by där vart och varannat hus har sters och härbren osv, snea och vinda dörrar fönster gångjärn låsen sitter snett och vint. Så ställer jag mig frågan. Hur orkar du
Det är så sant som du säger......
Det är i sådan här fall man sållar agnarna från vetet inom den konstnärliga seendet,
Ännu en som inte förstår, det har inte med något snett att göra utan med inbödes förhållande som skapar skönhet.
Den ena bågen i förhållande till den andra osv. men förstår man inte så är det inte mycket att göra åt.
AF vi börjar bli ett synnerligen unikt släkte, det är svårt att blande sig med dom som inte förstår eftersom dom på något vis vill förringa vår "inbyggda" syn på saker och ting.
Men så är det, ingen får ha några mer utpräglade estetiska känslor än jag för då jäklar är det Den det är fel på. Som i nuläget:Hur orkar man?
Comment