En ny grej
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allmogegissningar
Collapse
X
-
så rätt såUrsprungligen postat av brodertuck Visa inläggKonservöppnare?Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Ingen hållare för fackla men något skall den hållaUrsprungligen postat av Lars H Visa inläggHållare för en fackla
mvh
Jalle
Comment
-
Du är helt outstanding på att pricka rätt "allmogegissningarnas Usain Bolt".Ursprungligen postat av Lars H Visa inläggen julgrans fot
Nu till min fråga vilket bruk kan ha gjort denna?
Har faktiskt aldrig sett denna typ innan.
Mvh
Jalle
Comment
-
den var kulUrsprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inlägg"Hallå är det Karlssons Diversehandel?" " Ja och det är Karlsson själv som svarar" "Har ni julgransfötter?" "Ja givetsvis!" "Hur i all världen kommer ni i karlsongerna karl?"
Flå´t kunde inte låta bli.
Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
Ahaaa, jag förstår! Som en mixer fast med mer tryck, undras på att kvinnsen var lite kralligare (muskligare) förr! Tack för ditt svar.Ursprungligen postat av Kolmårdstrollet Visa inläggSom du ser på bilden finns det två "klockor". Den undere har en fjädring.
Man har eldat under tvättgrytan och kokat vittvätten i lut. Nu tar man tvättklockan (tvättstöt)och stöter tvätten i grytan. Det blir ungefär samma effekt som när en tvättmaskin bearbetar tvätten.
Man ska leta efter det roliga i livet, det tråkiga får man ändå.
Comment
-
kralligare ,,,08 från börden ?Ursprungligen postat av viol Visa inläggAhaaa, jag förstår! Som en mixer fast med mer tryck, undras på att kvinnsen var lite kralligare (muskligare) förr! Tack för ditt svar.
Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment
-
så här ocksåUrsprungligen postat av viol Visa inlägg
Jo.Att man får va som man är,när man inte blev som man skulle...
Comment

Comment