Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dromedar/kamel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Dromedar/kamel

    Har ingen aning om vad som skiljer de 2 raserna åt men den känns som om den kom från UE, kan det stämma? Har inte boken.
    Bifogade filer
    Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

  • #2
    Det er en kamel. Kameler har 2 pukler dromedaren har kun 1.

    Comment


    • #3
      Tack Hose, det värsta är att nästa gång man behöver veta det så är det som bortblåst!
      Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

      Comment


      • #4
        Här har vi en med knudan på skaft.

        Comment


        • #5
          Nej det känns inte alls som UE... Det här är väl stengods?

          Comment


          • #6
            Har varit ute hela dagen och sysslat med trädgårdsarbete så responsen är sen.

            Kamelen är av lergods och ser likadan ut under som en liten UE-björn jag har. Får nog köpa på mig en del av Ekebykeramiken, kan ingenting. Ingen som kan starta en tråd om deras keramik och visa lite?
            Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

            Comment


            • #7
              Jag tycker inte att glasyren stämmer. De har nästan ingenting av dessa glasyrer med reliefeffekt. Det brukar vara plattare glasyrer... Och formen har jag inte sett förut...

              Visa båda djuren underifrån, så får vi se hur "lika" de är. Och du är helt säker på björnen?

              Comment


              • #8
                Björnen är den traditionella så den är jag säker på. Svårt att ta bra kort så här dags får bli imorgon men hittade efter en del letande den här avslutade auktionen
                Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh

                Comment


                • #9
                  Ja, den gula hade varit mycket enklare att tro på... Du har kanske rätt ändå. Det här är väl figurer som oftast satt på askfaten? De är inte så bra dokumenterade...

                  Comment


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Tingeling Visa inlägg
                    Har ingen aning om vad som skiljer de 2 raserna åt men den känns som om den kom från UE, kan det stämma? Har inte boken.
                    Hej! Nyfiken, kom du nånsin på var din kamel kom ifrån. Jag har en likadan fast på fat. Har också fått för mig UE.

                    Comment

                    Working...
                    X