Har ingen aning om vad som skiljer de 2 raserna åt men den känns som om den kom från UE, kan det stämma? Har inte boken.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Dromedar/kamel
Collapse
X
-
Har varit ute hela dagen och sysslat med trädgårdsarbete så responsen är sen.
Kamelen är av lergods och ser likadan ut under som en liten UE-björn jag har. Får nog köpa på mig en del av Ekebykeramiken, kan ingenting. Ingen som kan starta en tråd om deras keramik och visa lite?Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Jag tycker inte att glasyren stämmer. De har nästan ingenting av dessa glasyrer med reliefeffekt. Det brukar vara plattare glasyrer... Och formen har jag inte sett förut...
Visa båda djuren underifrån, så får vi se hur "lika" de är. Och du är helt säker på björnen?
Comment
-
Björnen är den traditionella så den är jag säker på. Svårt att ta bra kort så här dags får bli imorgon men hittade efter en del letande den här avslutade auktionen
Ju mer man tänker, desto mer inser man att det inte finns något enkelt svar./ Nalle Puh
Comment
-
Ursprungligen postat av Tingeling Visa inläggHar ingen aning om vad som skiljer de 2 raserna åt men den känns som om den kom från UE, kan det stämma? Har inte boken.
Comment
Comment