Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sökes! Muggar från Göteborgs porslinsfabrik med djurmönster på!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

  • Sökes! Muggar från Göteborgs porslinsfabrik med djurmönster på!

    Jag undrar om någon sitter på eller vet var man kan få tag på gamla muggar från Göteborgs porslinsfabrik, som har djurmotiv och en text där det står "Var snäll mot djuren"? Jag har sökt och sökt men inte hittat något. Jag såg dom i ett repotage i Hem & Antik och blev helt förälskad. Någon som vet något? Har tyvärr ingen bild!

    Tack på förhand,
    Elin

  • #2
    Jag har bara sett en på nätet och då är den svår att hitta.
    Den "enda" råkar finnas här på forumet


    Vilka fler motiv såg Du?

    Comment


    • #3
      Det var som katten...

      Hallå, vilket minne, Gideon,
      Vi gillar ju båda krimskrams med deviser och naiva motiv. Ska bli kul att följa tråden... so long...

      Comment


      • #4
        Av arterna elefant- eller häst- är det väl inte men kattminne då.

        Comment


        • #5
          I repotaget var det gris, häst, hund och ko. Såg den med katten här på forumet nu också, jättefin! Får väl hålla ögonen öppna helt enkelt..

          Comment


          • #6
            var snälla mot djuren

            Ursprungligen postat av Trollflugan Visa inlägg
            Jag undrar om någon sitter på eller vet var man kan få tag på gamla muggar från Göteborgs porslinsfabrik, som har djurmotiv och en text där det står "Var snäll mot djuren"? Jag har sökt och sökt men inte hittat något. Jag såg dom i ett repotage i Hem & Antik och blev helt förälskad. Någon som vet något? Har tyvärr ingen bild!

            Tack på förhand,
            Elin
            hej !
            jag lade ut en sådan mugg på tradera idag det är en häst på med texten "var snälla mot djuren"
            tyvärr är det en spricka men den syns på bilden. sök på mugg svenskt porslin o keramik så kommer den på sidan två
            går ut den 18/9 tror jag det var.
            hej så länge
            loppis59

            Comment

            Working...
            X