Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gustavsbergs Eva sökes!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

• Gustavsbergs Eva sökes!

Jag önskar köpa Gustavsbergs porslin Eva!

Jag oxå

Nåväl, priserna på Lindbergs Eva tycks ha gått ner lite under hösten... möjligen pga att de tillverkas igen... Tradera kan hur som helst vara värt ett besök!

Comment

Jag är i valet och kvalet ifall man ska satsa på det nya då det går att diska i maskin. Mitt intresse för Eva vaknade i helgen då jag hittade en liten kaffekopp utan fat på loppis och den var ju helt i min smak. Adam är inte fy skam heller :-)

Vågar man fråga vad du har lyckats samla på dig (med risk att bli alldeles grön av avund).

Och är det någon skillnad på det nya och gamla i storlekar, färg och form?

Comment

Klart du får fråga det

Av Eva har vi 5 st kaffekoppar och 8 st fat. Tanken är att vi så småningom ska ha 8 st kompletta tillsammans med Adam som vi för övrigt äter på och dricker ur i sommarstugan varje sommar (och övriga årstider också förstås när vi är där) .
        Av Adam har vi 8 te- och kaffekoppar och assietter, 6 el. 7 djupa tallrikar och 8 stora flata (tror de är 25 cm i diameter). Sockerskål och gräddkanna finns också.
        Vi har haft mer av allt men vid ett av flera inbrott försvann mycket och det som finns nu är ihopplockat från loppis och auktion. Numera är det spartanskt möblerat och det vi inte vill förlora (vilket naturligtvis är allt egentligen) är väl undanstoppat mellan besöken.

Ska försöka få till en bild framåt vårkanten. Det är en trevlig dukning!

Jag kan inte svara på skillnader mellan de nya och de gamla. Men jag tror inte att det ska vara någon skillnad. Kanske Peter S eller någon annan har svar på det?

Comment

OJ!!! Lät väldans trevligt det där! Och "lite" avis blev jag allt! Men en vacker dag kanske med lite letande på loppisar och dyl. så har man det där.

Comment

Brattensby: Om du tittar på denna kaffekopps öra... kan de se ut så här eller kan detta öra varit av? Det vore egentligen konstigt ifall det gått av för då har det tappat örat helt "kliniskt" rent utan att övriga koppen tagit skada alls men det kanske inte är något ovanligt.
            Bifogade filer

Comment

Finns det Eva assietter, sockerskål och gräddkanna? Jag har aldrig sett sådana!

Comment

Working...
              X