Warning: Trying to access array offset on value of type null in phar://.../vb/vb.phar/bbcode/url.php on line 2 Diskussioner & kommentarer "Nystart - Välkomna tillbaka!" - precis en sån (PES) - antik- & samlarforum

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Diskussioner & kommentarer "Nystart - Välkomna tillbaka!"

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Show
Clear All
new posts

Alegni! tack för intressant upplysning! Vad har man upplysningsverk till, om inte för att få ord på det man tänker eller undrar över. Suverän täckning på ordet Internettroll.
    Ordet bergtagen här, blev jag nyfiken på och ska googla på det.
    Jag är är oxå väldigt glad för att forumet är tillbaka igen!
    Jag funderade länge kring de inlägg Admin skrivit kring nyöppnandet och kände först att det var ett fasligt massa förhållande och reglerandemen så räknade jag väl till 100 och kom fram till att PES är ju för många av oss, en daglig mötesplats och en sida för gedigna kunskaper och en faktabank som heter duga,visst vill jag ha ordning och reda där. Jag väljer inte att dagligen besöka ett uppehållsrum där rastlösa människor klottrar på väggarna, skräpar ner och höjer ljudvolymen till ett maximum och där jag ständigt känner mig hotad eller löjliggjord och där ingen lyssnar på mig och jag inte heller kan höra vad någon annan eventuellt har att säga. Nej, jag väljer en städad mötesplats där alla följer reglerna och där man i fikarummet kan mötas för att prata strunt, diskutera nationella el. internationella händelser eller bara Blaja i största allmänhet.
    Så jag är nöjd och önskar nu bara att de som skrämts iväg eller känt sig obekväma återvänder. Shit happens! Dags att fortsätta med en nystart. Tack Admin!
    Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Kärlek, vidsynthet och önskan om ett långt och lyckligt liv bör riktas till de som mest behöver det. Om jag själv är lite mindre fördömmande och smalspårig än jag varit så kanske det spiller över på andra.
      Har vi troll här så kanske han/hon/de är lämpliga mottagare.
      Jag har inte koll på vad som hänt och har ingen önskan därom.
      Gud gjorde några perfekta huvuden,
      resten satte han hår på.

Comment

Det glädjer mig att ni är tillbaka och jag lyfter samtidigt högt på hatten när jag läser era rader om avstängningen, besluten ni har kommit fram till och sättet ni tänker hantera det på. På min ära, jag ser ett tydligt och klokt ledarskap! Ni är värda en stor eloge, och buketten till Ada var en mycket vacker gest. Vad det verkar så kommer det dessutom mycket gott utav den i sista ändan!
        Last edited by Kökslampan; 2008-04-19, 17:35.

Comment

Under PES time out så var jag runt lite mer på andra forum och läste. En
          kommentar som återkommer ibland i diskussioner är "här har vi högt i tak"
          .......... Jaha, och vem bestämmer takhöjden?

Jag råkade en gång slå i taket på ett annat forum. Jag tipsade om en kul
          video på Youtube. Det blev ett himla rabalder och jag fattade ingenting?
          Något som jag uppfattade som en kul grej blev världens diskussion, tråden
          togs bort, var jag rasist, det blev en grupp som stöttade mig medan en annan
          grupp attackerade.......... jag hann inte läsa alla kommentarer innan tråden
          togs bort så jag vet inte riktigt allt som skrevs. Det kändes fruktansvärt
          obehagligt och jag var tvungen att försvara mig.

Vad hade jag då gjort? Ja, ni kan börja med att titta på denna PES tråd:

Denna roliga video "Achmed the Dead Terrorist" som vi skrattade åt här på
          PES rörde upp känslorna på ett engelskt forum. Man skämtar inte om vad som
          helst! Något som jag och många med mig tyckte var kul gjorde alltså andra
          illa berörda.

Vi har alla olika takhöjd och känslorna drar iväg. På ett forum där vi inte
          känner varandra så väl kan det lätt bli missförstånd, vi läser in saker i
          formuleringar .......

Ibland i trådar när det skämtas ordentligt och fräcka bilder läggs in så
          funderar jag på om någon tar illa upp? Är vissa bilder lite väl vågade eller
          osmakliga? Ja, vi är alla olika men ibland har jag kanske tyckt att vissa
          bilder inte alltid är roliga utan bara grova men inget som jag blir upprörd
          över. Kanske tänker jag att bilden läggs in för att få en reaktion, kanske
          är det ett litet internettroll i farten? Eller så finns ingen speciell tanke
          bakom, den som lägger in bilden tycker helt enkelt att bilden är rolig eller
          fräck!

Det kommer säkert fler tillfällen då vi ser rött men förhoppningsvis inget
          så allvarligt att det föranleder en ny "time out" på PES.

Comment

Det ekar tomt här från ivägvandrande medlemmar. Ingen livlighet och ingen glädje, det känns tomt o ensamt. Det känns inget bra! Jag försöker hålla igång lite men ....
            Hoppas på att forumet kommer att bli tillräckligt befolkat igen för ett trevligt och konstruktivt utbyte.
            Syn, intryck och kunskap ökar när man saktar ner ...

Comment

Ja, visst saknar man grabbarna.
              Men vi får väl försöka hålla ställningarna tills vidare.

Comment

Working...
              X