Jag klarar fortfarande inte av den vita texten mot den grå botten. Även den vita mot "mullvadsfärgen" är jobbig. Vi fick lära oss i jobbet att svart text på gul botten var den mest lättlästa.
Jag kan hålla med J_K att den ljusa botten är jobbig.
mvh Lasse
Har det blivit en förändring? Tycker fortfarande att ljusintensiteten skär i ögonen, har suttit här i en halvtimme nu och har nästan ont i ögonen. Kanske för att jag sitter relativt nära skärmen (laptop) men med den gamla designen så hade jag itne det problemet.
Jag klarar fortfarande inte av den vita texten mot den grå botten. Även den vita mot "mullvadsfärgen" är jobbig. Vi fick lära oss i jobbet att svart text på gul botten var den mest lättlästa.
Jag kan hålla med J_K att den ljusa botten är jobbig.
mvh Lasse
Antar att du menar det vita mot det oranga.
Det jag menar med mullvadsfärg är den svaga texten som är brun med dragning mot grönt.
Ex. I övre högra hörnet finns texten "Privata meddelanden".
För mej verkar det som om all text som borde vara förstärkt istället har blivit nästan osynlig.
I övrigt så är den blågrå inramningen, som tonar ut, väldigt snygg.
Min sambo, som är synskadad, säger att rubriksättningen är för ljus. Lite mörkare eller skarpare skulle bli bättre att fokusera på.
I övrigt tycker jag att den nya layouten är betydligt bättre, än från allra första början.
Min sambo, som är synskadad, säger att rubriksättningen är för ljus. Lite mörkare eller skarpare skulle bli bättre att fokusera på.
I övrigt tycker jag att den nya layouten är betydligt bättre, än från allra första början.
Då är vi två som har problem med de mullvadsfärgade rubrikerna men det räcker nog inte för en förändrign är jag rädd. Undrar vad för slags glasögons man skall skaffa.
Comment